• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 46975
+
-

روایت نغمه‌های خاطره‌انگیز در جشن 40سالگی

دیدگاه
روایت نغمه‌های خاطره‌انگیز در جشن 40سالگی


 سیدمحمدحسین حجازی/ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد
بی‌شک انقلاب اسلامی ایران در مسیر رشد و بالندگی خود فراز و فرودهای سخت و گاهی پرمشقت بسیار را پشت سر گذاشته و این نظام 40ساله امروز، سرو‌قامت و استوار به اهداف بلندمدت عالی میل می‌کند. جنگ و استکبار و دشمن هیچ‌کدام نتوانست مانع پیشرفت ملت شود و انقلاب با همت فرزندان خود توانست به مدلی از استکبار‌ستیزی و الگویی از جهان‌بینی مردمی گام بردارد.

جشن 40سالگی انقلاب اسلامی نماد خودباوری و عزمی راسخ است و مجموعه مدیریت شهری و شهرداری تهران در تلاشند تا نهال خودباوری مردان و زنان سختکوش را در تارو‌پود این سرزمین نهادینه سازند و در این مسیر منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد به‌عنوان نگین سبز پایتخت که هویتی طبیعی و تاریخی را در قلب شهر تهران به بروز و ظهور گذاشته با ویژه‌برنامه‌هایی به استقبال جشن 40سالگی انقلاب رفته است. اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم ایران در روز 12بهمن و شب موسیقی انقلاب اسلامی با عنوان «چلچله» با چنین رویکردی اجرا شد.

پس از اجرای موفق ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی محمد معتمدی، بر آن شدیم تا با تلفیق ظرفیت‌های اراضی عباس‌آباد و بستر موسیقی که خود رسانه‌ای مؤثر در بسط مفاهیم است، بتوانیم گامی بلند در انتقال پیام ارزشی و انقلابی برداریم و نشاط اجتماعی و فضای نشاط‌آوری که نیاز زیست اجتماعی است، شکل بگیرد؛ نشاطی برآمده از حس سال‌های دور مردم و برای مردم.

اجرای قطعات و آثار فاخر موسیقی ایران که اساتید بلند‌آوازه و برجسته موسیقی پیش از این در ایام انقلاب اسلامی با هدف ادای دین خود به انقلاب تنظیم و اجرا کردند، امروز با حضور سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج بازخوانی می‌شود تا خاطره سال‌های گذشته را در ذهن مردم مرور کند. هرکدام از قطعات این اجرا برای ما ایرانیان خاطره‌انگیز بوده و یادآور پنجه‌های استاد فقید محمد‌رضا لطفی، استاد شهرام ناظری و سایر بزرگان موسیقی سنتی ایران است که هرکدام به سهم خود در مسیر تعالی انقلاب اسلامی تلاش کردند و امروز در 40سالگی انقلاب بر ما جوانان است که مسیر طی‌شده را با گام‌های استوار‌تر بپیماییم و هنر ایران‌زمین را در گستره ملی و بین‌المللی معرفی کنیم. منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد که از سال‌جاری بهره‌برداری فرهنگی، هنری و تفریحی را هدف خود می‌داند، در این مسیر پذیرای پیشکسوتان، هنرمندان و جوانان پرشوری است که در زمینه تولیدات فاخر هنری و فرهنگی فعال هستند تا با هم‌افزایی بتوانیم به پاس همراهی مردم، به نشاط بیشتر شهر و کشور مدد رسانیم. این آغاز یک راه است... راهی پرزحمت که تلاش تک‌تک فعالان و کنشگران فرهنگ و هنر این مرز و بوم را طلب می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید