• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46868
+
-

مرگ عجیب 3کوهنورد اصفهانی در آبشار

مرگ عجیب 3کوهنورد اصفهانی در آبشار


7عضو تیم کوهنوردی که از اصفهان به آبشاری در کهگیلویه و بویراحمد صعود کرده بودند در جریان فرود از ارتفاع 25متری دچار حادثه عجیبی شدند. با اینکه 4نفر از کوهنوردان به سلامت از آبشار پایین آمدند اما 3نفر دیگر به شکل عجیبی در دریاچه آبشار غرق شدند و امدادگران و مسئولان قضایی منطقه را در برابر معمای پیچیده‌ای قرار دادند.

به گزارش همشهری، روز جمعه تیم 7نفری کوهنوردان اصفهانی که از قبل برای صعود به آبشار تنگ تامرادی در منطقه بویراحمد برنامه‌ریزی کرده بودند برنامه صعودشان را آغاز کردند. مقصد آنها یکی از آبشارهای منطقه بود که حدود 25متر ارتفاع داشت. معمولا گردشگران و کوهنوردان زیادی برای تفریح راهی این منطقه می‌شوند. کوهنوردان اصفهانی نیز کار را آغاز کردند و با استفاده از تجهیزات ویژه کوهنوردی به این آبشار صعود کردند. ساعتی بعد از صعود وقت فرود فرا رسیده بود. هنگامی که آنها قصد پایین آمدن از آبشار را داشتند پی بردند طناب اصلی‌شان را آب با خود برده است. با این حال آنها طناب جایگزین داشتند که با استفاده از آن فرود خود را آغاز کردند. کوهنوردان یکی پس از دیگری از آبشار پایین آمدند. 3کوهنورد اول بعد از فرود به‌دلیل خستگی سراغ خودروهای‌شان رفتند و منتظر 4هم‌تیمی دیگرشان شدند. این 4نفر با تجهیزاتی که در اختیار داشتند یکی پس از دیگری از آبشار پایین آمدند اما وقتی نفر آخر پایین آمد 3هم‌تیمی دیگرش را دید که در حوضچه آبشار افتاده و در آب معلق هستند. او که هنوز نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است سراغ یکی از آنها رفت و فهمید او غرق شده است. با هر زحمتی که بود هم‌تیمی‌اش را از آب بیرون کشید و تلاش کرد او را احیا کند اما کار از کار گذشته بود و 2هم‌تیمی دیگرش نیز دچار چنین سرنوشتی شده بودند. در این شرایط بود که ماجرا از طریق شماره 112به هلال احمر گزارش شد.

سیدامان‌الله جهان‌بین، مدیرعام لهلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره به همشهری می‌گوید: «دقایقی از این حادثه گذشته بود که ماجرا به هلال احمر گزارش شد و 3تیم از نیروهای واکنش سریع، غواصی و کوهستان راهی محل حادثه شدند. پیش از حضور همکارانم 2امدادگر دیگر که در اطراف محل حادثه حضور داشتند خودشان را به آنجا رسانده و توانسته بودند پیکر 2نفر از کوهنوردان را از آب بیرون بکشند اما سومین نفر در گرداب گرفتار شده بود و دسترسی به آن به سادگی ممکن نبود. به همین دلیل غواصان هلال احمر با ایجاد کارگاه توانستند بعد از ساعتی تلاش، پیکر سومین قربانی را نیز بیرون بکشند.»

معمای آبشار
این 3کوهنورد در حالی ناباورانه جان باخته بودند که هنوز معلوم نبود چطور داخل حوضچه افتاده‌اند و چگونه هیچ کدام از آنها از حادثه‌ای که برای نفر قبل اتفاق افتاده بود مطلع نشده بود. روح‌الله باقری‌نسب، مسئول تیم کوهستان که در این عملیات حضور داشت به همشهری می‌گوید: « به گفته هم‌تیمی‌های قربانیان آنها هنگام فرود متوجه می‌شوند که طناب اصلی‌شان را آب با خود برده است. با این حال آنها یک طناب ذخیره 40متری را به طنابی کوتاه‌تر متصل کرده و با آن فرود آمدند. نکته عجیب این است که 3نفر اول و نفر آخر به سلامت فرود آمدند اما اینکه 3نفر دیگر چطور دچار حادثه شده‌اند یک معمای عجیب و غریب است.» وی ادامه می‌دهد:« در این آبشار فشار آب و باد و سر و صدایی که وجود دارد مانع  ازاین می‌شود فردی که در بالای آبشار ایستاده بتواند نفراتی که فرود می‌آیند را ببیند اما اینکه این 3نفر چطور دچار حادثه شده‌اند عجیب است و عجیب‌تر آنکه طناب آنها نیز سالم است اما نکته مهم این است که هیچ کدام از آنها جلیقه نجات به تن نداشتند.»

در همین حال گزارش خبرنگار همشهری حاکی از این است که روز گذشته مقام قضایی با حضور در محل به بررسی ابعاد مختلف حادثه پرداخت و هم‌تیمی‌های جانباختگان جزئیات بیشتری از آنچه رخ داده  را بازگو کردند و صحنه وقوع حادثه بازسازی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید