• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46864
+
-

کوتاه از حادثه / حوادث

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه / حوادث


      حمله تروریستی به صبحگاه بسیج


تـروریســــت‌های گروهک تروریستی جیش‌العدل(ظلم) با حمله به صبحگاه ناحیه مقاومت بسیج نیک‌شهر در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از پرسنل سپاه را به شهادت رساندند. این حادثه صبح دیروز اتفاق افتاد و در جریان آن 2 تروریست جیش‌العدل با تیراندازی به سوی صبحگاه بسیج 6 نفر را هدف قرار دادند که یکی از آنها به شهادت رسید و 5 نفر دیگر مجروح شدند.محسن گل‌محمدی،  دادستان نیک‌شهر در این‌باره به تسنیم گفت: صبح شنبه 2 تروریست با عبور از دیوار ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیک‌شهر شروع به تیراندازی کردند که در این حمله تروریستی مرتضی علی‌احمدی به شهادت رسید. وی ادامه داد: این حادثه همچنین منجر به مجروح‌شدن 5 نفر از پرسنل شد که براساس اعلام منابع پزشکی، حال 2 نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده است.از سوی دیگر حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان درباره این حادثه تروریستی به میزان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تروریست‌ها 2 نفر بودند که به مراسم صبحگاه حمله کردند و با مقاومت مأموران مجبور به فرار شدند و اقلام و مواد منفجره‌شان را در محل جا گذاشتند. وی در ادامه گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی در تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله تروریستی هستند.در همین حال گروهک تروریستی جیش‌الظلم طی بیانیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. این گروه تروریستی چند روز قبل نیز با کار گذاشتن2 بمب صوتی در حاشیه شهر زاهدان به‌دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت بود.
 
      7مصدوم در تصادف سرویس  مدرسه
تصادف سرویس مدرسه دانش‌آموزان استثنایی شبستری موجب مصدومیت 5نفر از آنان شد. این حادثه صبح دیروز در سه‌راهی شندآباد شبستر واقع در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که دانش‌آموزان استثنایی سوار بر خودروی پرایدی که از آن به‌عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌شد راهی مدرسه بودند که در جریان حادثه‌ای وحشتناک خودروی آنها به‌صورت رخ به رخ با یک وانت پیکان تصادف کرد. سرهنگ سیاوش علیفام، فرمانده انتظامی شبستر در این‌باره به ایرنا گفت: در این حادثه 5دانش‌آموز، مادر یکی از دانش‌آموزان و راننده پراید دچار مصدومیت شدند. فرزاد رحمانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی تبریز نیز در این خصوص گفت: 4 مصدوم این حادثه با توجه به‌شدت جراحات وارده و نیاز به درمان تخصصی با اقدامات درمانی تیم اورژانس هوایی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شدند. 3 مصدوم دیگر حادثه نیز به بیمارستان شبستر انتقال یافتند.
 
      قصاص، تاوان قتل خانم وکیل


مردی که خانم وکیلی را مقابل دادگستری لنگرود به ضرب گلوله به قتل رسانده بود با رای دادگاه به قصاص در ملاء عام محکوم شد. به گزارش همشهری، این جنایت روز 30 اردیبهشت ماه امسال مقابل دادگستری لنگرود رخ داد و در جریان آن وکیلی جوان به نام فرزانه پوررجبی با شلیک گلوله به قتل رسید. به دنبال این جنایت متهم بازداشت شد و در جریان اعترافاتش گفت:  از قبل با مقتول رابطه کاری داشت به او علاقه مند شده بود و به وی پیشنهاد ازدواج داده بود اما با جواب منفی وی روبه رو شده بود. او گفت: جواب رد شنیده بود دست به این جنایت زد. با تکمیل تحقیقات مقدماتی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان گیلان فرستاده و متهم محاکمه شد. او در جلسه دادگاه بار دیگر به قتل اعتراف کرد. در این شرایط قصات دادگاه وارد شور شدند. روز گذشته عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع اولیای دم مقتول از صدور حکم قصاص برای قاتل خبر داد و به همشهری گفت: قصات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان گیلان متهم به نام علی را به استناد ماده 290 قانون مجازات اسلامی به قصاص در ملاء عام محکوم کردند. او همچنین در خصوص حمل سلاح شکاری غیرمجاز نیز به تحمل دو سال حبس محکوم شد.  بر اساس این گزارش در صورت تایید این حکم در دیوانعالی کشور مرد قاتل به زودی قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید