• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46822
+
-

بودجه سال آینده تهران انقباضی است

از شورا چه خبر؟
بودجه سال آینده تهران انقباضی است

عدم‌ثبت رسمی املاک شهرداری، تعطیلی پروژه‌های شهرداری به‌علت بی‌پولی و صدور آنلاین پروانه در تهران ازجمله مسائلی بود که در 2روز گذشته توسط اعضای شورای شهر مطرح و بررسی شده است.
به گزارش همشهری، از سوی دیگر موضوع تصویب یک فوریت تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک سال آینده و اصلاح مصوبه تعیین حق بهره‌برداری غرفه به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار پایتخت که هفته گذشته اعضای شورای شهر فرصت کافی برای بررسی‌‌شان را پیدا نکردند در هفته جاری به همراه لایحه بودجه98 شهرداری تهران در صحن شورا بررسی می‌شود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران: لایحه بودجه 98شهرداری تهران هفته جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در مرحله اول در کمیسیون‌های تخصصی و سپس در کمیسیون تلفیق به آن پرداخته می‌شود. بودجه سال آتی شهرداری تهران با توجه به شرایط اقتصادی کشور قطعا انقباضی خواهد بود؛ در همین رابطه جلساتی با معاونان شهردار تهران برگزار شده است و امیدواریم تا پایان سال‌جاری نیز بتوانیم بودجه 17هزار و 400میلیارد تومانی امسال را محقق کنیم.
محمود میرلوحی، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر: شهرداری باید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. یک‌سوم از منابع مالی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی‌ را شهرداری باید تأمین کند و از آنجایی که شهرداری دیگر باید از فروش تراکم، تخریب باغات و امور این‌چنینی خودداری کند، تأمین این اعتبار سخت‌تر شده است. اکنون سالانه ۲۳ هزار میلیارد تومان برای اداره شهر تهران خرج می‌شود. ۱۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بودجه عمومی‌ شهرداری است و با هزینه‌ای که در سازمان‌ها و شرکت‌ها مثل مترو، اتوبوسرانی، شرکت‌های بازار میوه و امثالهم خرج می‌شود، در مجموع ۲۳هزار میلیارد تومان به‌صورت سالانه در شهر تهران هزینه می‌شود. شهرداری باید از همه راه‌ها نسبت به کسب درآمد اقدام کند، اما اینکه از مردم عوارض دریافت نکنیم، به‌معنای توقف پروژه‌های شهرداری است. حمایت از مردم نباید به مفهوم کاهش ارائه خدمات و توقف توسعه شهر باشد.

بهاره آروین، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران: برای تملک یک معبر عمومی چندبار از حساب شهرداری برداشت می‌شد. هر روز گزارش‌هایی در رابطه با املاکی که مورد کشف و رصد قرار می‌گیرند، به‌دست ما می‌رسد که در دوره گذشته توسط شهرداری در اختیار افراد و گروه‌هایی قرار داده شده، ولی ممکن است قراردادی در رابطه با آن ثبت نشده باشد. هنوز انتقال مالکیت بسیاری از املاک تملک‌شده به شهرداری تهران در سازمان ثبت اسناد به‌صورت رسمی ثبت نشده است و بعضاً ضرر و زیان‌های زیادی از این طریق به شهرداری تهران وارد شده است. واقعیت آن است که مشکلات در سند املاک، یکی از عوامل اصلی عدم‌ثبت آنها در سامانه‌های مرتبط است. متأسفانه تهاتر همین املاک بدون سند از مواردی است که بعضا، باعث ضرر و زیان شهرداری شده است.

سیدحسن رسولی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران: موضوع کوچک‌سازی شهرداری تهران به‌ویژه کاهش سطوح سازمانی آن در حکم بودجه۹۷ موردنظر قرار گرفته و طی آن شهرداری می‌بایست تا پایان سال یکی از حوزه‌های معاونتی خود را ادغام و حذف کند. کلیات این طرح ابتدا تصویب شد، ولی پس از آن به پیشنهاد اعضای آن شکل کمی ۹ به ۶ اصلاح و مقرر شد تا با تعیین مهلتی، شهرداری خود بر‌اساس سیاستگذاری‌های شورا لایحه‌ای را تحت عنوان کوچک‌سازی ساختار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد. با این تغییر نظر شورا، موضوع از لحاظ موضوعی حذف نشد، ولی از لحاظ کمی بحث کاهش سطوح از ۹ به ۶، به ارائه لایحه اصلاح ساختار از سوی شهرداری تهران تغییر پیدا کرد و همچنان مطالبه شورا از شهرداری بر سرجای خود باقی است، اما با سرعت کمتر.

این خبر را به اشتراک بگذارید