• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46560
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BYgn
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

  فعالیت 583کیلومتر مترو تا سال1402در کلانشهرها 

هم‌اکنون 5کلانشهر در کشور دارای خطوط حمل‌ونقل ریلی مترو هستند که پیش‌بینی می‌شود تا 5سال دیگر تعداد آنها به ۹کلانشهر افزایش یابد. براساس آخرین گزارش‌های دفتر حمل‌و‌نقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها، مجموع خطوط متروی در دست بهره‌برداری در کل کشور ۲۹۴.۲کیلومتر است و پیش‌بینی می‌شود برای متروی ۹کلانشهر مجموع خطوط در دست بهره‌برداری و خطوط اضافه شده تا سال۱۴۰۲، به ۵۸۳.۵کیلومتر برسد. هم‌اکنون کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز دارای خطوط مترو هستند که در تهران طول خطوط در دست بهره‌برداری ۲۰۵کیلومتر، در مشهد ۳۴کیلومتر، در شیراز ۲۴.۵کیلومتر، در اصفهان ۲۰.۲کیلومتر و در تبریز ۱۰.۵کیلومتر است. همچنین تعداد ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به‌ترتیب ۱۰۹، ۳۳، ۲۰، ۲۰ و ۱۱ ایستگاه است.

  330تابلوی تبلیغاتی اضافه در شهر کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: «۳۳۰تابلوی تبلیغاتی اضافه در سطح شهر کرج وجود دارد.» پیمان بضاعتی درخصوص مسئله تابلوهای تبلیغاتی کرج که اخیراً انتقادات زیادی را برانگیخته است، عنوان کرد:«400تابلوی تبلیغاتی اضافه در کرج وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته ۷۰مورد از آنها جمع‌آوری شده است. برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری ۳۳۰تابلوی باقیمانده نیز صورت گرفته ولی این امر زمان‌بر است و نباید انتظار داشت یک‌هفته و یک‌ماهه به‌ثمر بنشیند.» او ادامه داد: «تمام این تابلوهای تبلیغاتی متعلق به شهرداری نیست و همین فرایند، ساماندهی این سازه‌ها را با کندی مواجه کرده است. به‌عنوان مثال از ۱۵پایه تبلیغاتی موجود در خیابان هفت تیر نیز تنها 3مورد متعلق به شهرداری و مابقی به دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر اختصاص دارد. این تابلوهای تبلیغاتی ماهانه ۵۰میلیارد تومان درآمدزایی مالی دارند و همین، زمان جمع‌آوری و ساماندهی آنها را طولانی کرده است.» 

  افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۱پروژه در شهرستان تهران 

فرماندار تهران از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵۱پروژه با اعتبار ۶۹۵میلیارد تومان در دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در جلسه‌ای که با هدف بررسی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی‌های شهرستان تهران ویژه ایام دهه مبارک فجر برگزار شده بود، ادامه داد: «از این تعداد ۱۲۲پروژه با اعتبار ۴۹۱میلیارد تومان افتتاح و ۲۹پروژه با اعتبار ۲۰۴میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد. مطابق برآورد اولیه در این پروژه‌ها برای حداقل ۱۱۴۴نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد شده است.» فرماندار تهران عنوان کرد: «عمده پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف جهادکشاورزی، منابع طبیعی، گازرسانی، توزیع برق و برق منطقه‌ای، مخابرات، راه‌آهن و فرودگاه، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی، آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان و عمران و آبادانی روستاهاست.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید