• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46518
+
-

موصل آمریکایی

آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا، ویرانی‌هایی شبیه موصل بعد از داعش به جا گذاشته‌است

موصل آمریکایی


چند‌ ماه بعد از پایان آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای کالیفرنیا در آمریکا، مقامات این ایالت اعلام کرده‌اند که این آتش‌سوزی‌های تاریخی، 11.4میلیارد دلار خسارت به همراه داشته است. به گزارش نیوزویک، این میزان خسارت از فرم‌های بیمه‌ای که توسط مردم برای دریافت خسارت پر شده به‌دست آمده است. بر این اساس، آتش‌سوزی‌های پاییز در کالیفرنیا، به یکی از پرهزینه‌ترین آتش‌سوزی‌های تاریخ این ایالت تبدیل شده است.

از بهشت به جهنم
براساس اعلام مقامات، ‌8میلیارد دلار از این خسارت، تنها متعلق به شهر معروف پارادایس (بهشت) است. آتش‌سوزی در این شهر اعیان‌نشین، جان 86نفر را گرفت و نزدیک به 15هزار خانه را ویران کرد. 3میلیارد خسارت دیگر مربوط به کالیفرنیای جنوبی است که در همان هفته ویران شدن پارادایس، شعله‌ور شد.

در میان تمامی مناطقی که به‌خاطر آتش‌سوزی ویران شده است، پارادایس مورد توجه بیشتری قرار گرفت؛ چون خانه تعدادی از مشهورترین سلبریتی‌های آمریکا بود. تصاویر منتشر شده از این شهر ویران شده چنان تکان‌دهنده بود که بسیاری آنها را آخرالزمانی می‌خواندند. پارادایس بعد از آتش‌سوزی، بیشتر از یک شهر مرفه‌نشین، به یک منطقه جنگ‌زده شبیه بود و بسیاری آن را با شهرهای موصل در عراق و رقه در سوریه بعد از حضور داعش مقایسه می‌کردند. و البته همچون همین شهرها در شام. مشخص نیست که زندگی عادی کی دوباره به پارادایس و دیگر شهرهای ویران‌شده در کالیفرنیا باز خواهد گشت و مردم دوباره کی در این شهرها به زندگی عادی خواهند پرداخت.

ورشکستگی به‌خاطر آتش‌سوزی
یک راه برای عادی شدن دوباره جریان زندگی در این مناطق، استفاده از بیمه است. اداره بیمه کالیفرنیا گفته که هر کاری خواهد کرد تا خسارت شهروندان جبران شود. 46هزار نفر فرم دریافت بیمه را پر کرده‌اند. ریکاردو لارا، رئیس اداره بیمه کالیفرنیا گفته است: «ما امروز تصویر واضح‌تری از آتش‌سوزی‌ها داریم. ما تا به حال به 5هزار بازمانده آتش‌سوزی‌ها کمک کرده‌ایم و آماده کمک‌های بیشتر به بازماندگان در پارادایس، بات، مالیبرو، لس‌آنجلس و دیگر مناطق هستیم.»

خبر بد برای این بازماندگان اعلام ورشکستگی بزرگ‌ترین شرکت تاسیساتی در آمریکا، شرکت گاز و الکتریک پسیفیک است؛ این شرکت از سوی برخی متهم است که به‌خاطر اختلال در سیم‌های انتقال برق، باعث بروز آتش‌سوزی در پارادایس شده و به همین‌خاطر ممکن است به پرداخت چیزی نزدیک به 20میلیارد دلار محکوم شود. اعلام ورشکستگی، از سوی برخی، اقدامی پیش‌دستانه از سوی این شرکت است. درصورتی که دادگاه با اعلام ورشکستگی شرکت گاز و الکتریک پسیفیک موافقت کند، خسارت کمتری به بازماندگان آتش‌سوزی پرداخت خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید