• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4644
+
-

راه‌اندازی اینترنت کودکان؛ به‌زودی

وزیر ارتباطات از عملیاتی‌شدن برنامه اینترنت کودکان در آینده‌ای نزدیک خبر داد. محمد‌جواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود از حضور در جلسه بررسی فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی کودکان در مدرسه فرزندش خبر داد. وزیر ارتباطات گفت: در این کارگاه آموزشی استادان به خوبی و با زبانی ساده راهکارهایی برای تقویت فرصت‌ها و کاهش تهدیدات به والدین ارائه می‌کردند. وی تأکید کرد: در کنار این تلاش شایسته ‌آموزش و پرورش به‌زودی شاهد عملیاتی‌شدن برنامه اینترنت و کودکان خواهیم بود و امیدوارم با اجرای آن نسل آینده ما بتواند ضمن بهره‌مندی از مزایای گسترده فناوری اطلاعات در توسعه کشور موفق و آسیب‌های اجتماعی برای آنها حداقل شود.

پیش از این نیز محمدجواد آذری‌جهرمی در دیداری با فراکسیون ولایت مجلس وعده درجه‌بندی سنی محتواهای اینترنتی را به نمایندگان داده بود تا کارشناسان با کمک تکنولوژی‌های روز بستری امن را برای کودکان مهیا سازند.

وزیر ارتباطات در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای موانع تحقق حقوق شهروندی نیز درخصوص اینترنت کودکان گفته بود: طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی و همچنین نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه، از برنامه‌هایی است که در آینده در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد. همچنین گروهی از حقوقدانان و صاحب‌نظران مأمور شده‌اند اقدامات لازم مربوط به این کسب‌و‌کارها را فراهم کنند و امیدواریم تا دهه فجر سامانه‌ای برای ثبت اعتراضات مردم در زمینه نقد حقوق اساسی به بهره‌برداری برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید