• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46289
+
-

نوبت سردرد پروفسور

اگر برانکو ایوانکوویچ در نیم‌فصل اول به‌خاطر محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن و نیز جدایی تنی چند از نفرات اصلی با دردسر چینش بازیکنان در زمین مواجه بود، به‌نظر می‌رسد برای نیم‌فصل دوم این ترافیک مهره‌ها مخصوصا در بخش هجومی است که پروفسور را دچار سرگیجه خواهد کرد. نگاهی به لیست سرخپوشان در دور برگشت به وضوح نشان می‌دهد که بعضی از ستاره‌های سرشناس این تیم از همین حالا باید خودشان را برای نیمکت‌نشینی آماده کنند. این مسئله به‌ویژه در خط میانی کاملا ملموس است و برانکو هر بار برای انتخاب ترکیب اصلی باید قید برخی از مهم‌ترین بازیکنانش را بزند.
دروازه و خط دفاع را کنار بگذارید و فرض کنید پرسپولیس در نیم‌فصل دوم هم با سیستم 2-4-4 لوزی به میدان خواهد رفت. در این صورت تکلیف تنها هافبک دفاعی تیم روشن است و کمال کامیابی‌نیا باید در این پست بازی کند. در مورد 2مهاجم هم احتمالا دیر یا زود ترکیب علی علیپور و ماریو بودیمیر شکل خواهد گرفت. برانکو با این همه اصرار هموطن خودش را به تهران نکشانده که او را نیمکت‌نشین کند. به این ترتیب بودیمیر اگر حداقل شرایط را داشته باشد، به‌زودی فیکس خواهد شد.
 با این اوصاف تنها 3 پست در خط میانی باقی می‌ماند؛ یعنی وینگرهای چپ و راست و هافبک بازیساز. برانکو برای این 3 پست، حداقل 6 بازیکن باکیفیت و مدعی در اختیار دارد: مهدی ترابی، سروش رفیعی، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه و سیامک نعمتی! تازه به این نفرات می‌توان مهدی شریفی را هم اضافه کرد که بنا به ادعای خود برانکو قابلیت بازی در کناره‌های خط میانی را دارد. با وجود این حتی بدون درنظر گرفتن شریفی، برانکو باید 3بازیکن را از این جمع حذف کند که انتخاب بسیار دشوار و بی‌رحمانه‌ای خواهد بود.
فرض کنید قرار باشد سیامک نعمتی که در دور رفت عصای دست برانکو بود و حتی گل صعود سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا را زد روی نیمکت بنشیند و یا این اتفاق در مورد یکی مثل امید عالیشاه رخ بدهد که بهترین پاسور و گل‌ساز لیگ هجدهم بوده است. نیمکت‌نشینی ترابی و سروش هم به همین اندازه عجیب خواهد بود و این مسئله نشان می‌دهد برانکو بعد از گذراندن ماه‌های سخت تنگدستی، حالا با دردسر جا دادن بحر در کوزه مواجه شده است! البته که تعداد مسابقات زیاد است و بالاخره بازی به همه مدعیان خواهد رسید اما جای این نگرانی وجود دارد که برخی از بازیکنان اسمی و باکیفیت تیم تحمل نیمکت‌نشینی را نداشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید