• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204294
+
-

جراحی موفق با پروفسور روبات

جراحی روباتیک یکی از جدیدترین واژه‌هایی است که در عصر حاضر آن را می‌شنویم؛ پدیده‌ای که با توسعه فناوری از یک رؤیا به حقیقتی درحال پیشرفت تبدیل شده است

برای آنکه به مزایا و معایب جراحی روباتیک پی ببریم باید به مطالعات و البته آمارهایی که در این خصوص ارائه شده است، نگاهی داشته باشیم. براساس نتایج مطالعه اخیر محققان کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه شفیلد، جراحی روباتیک خطر کمتری دارد و دوره نقاهت آن نیز برای بیماران کوتاه‌تر است.
نخستین کارآزمایی بالینی این عمل که توسط دانشمندان کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه شفیلد انجام شده است نشان داد که انجام جراحی با به‌کارگیری روبات‌ها برای برداشتن و ترمیم سرطان مثانه به بیماران این امکان را می‌دهد تا بسیار سریع‌تر بهبود پیدا کنند و به میزان قابل توجهی زمان کمتری را در بیمارستان صرف کنند.
طبیعتا نتایج چنین مطالعاتی بسیار اهمیت دارد. محققان کالج دانشگاهی لندن همچنین گفته‌اند: باوجود اینکه جراحی به کمک روبات به‌ خوبی در دسترس قرار دارد، اما ارزیابی بالینی قابل‌توجهی درباره آن وجود نداشته است. همین موضوع، کمی از سرعت حرکت دنیای پزشکی به این سمت کاسته است. در مطالعه انجام‌شده، هدف این بود که محققان دریابند آیا جراحی با کمک روبات در قیاس با جراحی معمول در زمینه کاهش زمان سپری‌شده در بیمارستان، کاهش پذیرش مجدد و بهبود بهتر است یا خیر. یک یافته غیرمنتظره، کاهش چشمگیر لخته‌های خون در بیمارانی بود که تحت عمل جراحی روباتیک قرار گرفتند. این نشان‌دهنده یک جراحی ایمن است که بیماران از عوارض بسیار کمتر و بازگشت سریع‌تر به زندگی عادی سود می‌برند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید