• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46065
+
-

«9‌بیست‌وهفتم» حق بیمه به تأمین اجتماعی برگشت


عضو کمیسیون تلفیق بودجه۹۸ از واریز حق بیمه کارگران به حسابی زیر نظر تأمین اجتماعی براساس مصوبه این کمیسیون خبر داد.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: در سال گذشته مجلس مصوب کرد کل درآمدهای «9‌بیست‌وهفتم» حق بیمه درمان کارگران به ‌حساب خزانه واریز شود که این موضوع مشکلاتی را برای تأمین اجتماعی به همراه داشت و جامعه کارگری نیز به‌شدت از این اقدام ناراحت بودند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه98 افزود: خوشبختانه با پیشنهاد مشترک کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق مصوب شد این 9‌بیست‌وهفتم در حسابی نزد تأمین اجتماعی نگهداری و برای درمان کارگران هزینه شود. وی یادآور شد: حق بیمه، 30درصد حقوق است که 7درصد آن به‌عهده بیمه‌شده، 20درصد به‌عهده کارفرما و 3درصد نیز به وسیله دولت تأمین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: براساس قانون تأمین اجتماعی، سهم درمان 9بیست‌و‌هفتم حقوق و دستمزد کارگران است که 7بیست‌وهفتم آن مربوط به هزینه‌های جاری و 2بیست‌وهفتم مربوط به مستمری‌بگیران بوده که وزارت بهداشت در سال‌های گذشته معترض بود که کارگران بخش مهم، خدمات درمانی خود را از بیمارستان‌های وزارت بهداشت می‌گیرند، بنابراین 9بیست‌وهفتم باید به‌طور کامل در حوزه درمان هزینه شود که در این رابطه میان این وزارتخانه و تأمین اجتماعی اختلاف‌نظر پیش آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی، تأمین اجتماعی مکلف شد تمام سهم درمان از حق بیمه را به خزانه‌داری کل کشور واریز کند تا در سطح درمان غیرمستقیم و مستقیم هزینه شود که هم‌اکنون بیش از 9 تا 10‌ماه برخی از بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی از تأمین اجتماعی طلب دارند و مسئولان ذیربط علت این موضوع را واریز پول درمان کارگران به خزانه عنوان می‌کنند و پاسخگو نیستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید