• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46062
+
-

تأمین اجتماعی بسته حمایتی برخی حقوق‌بگیران زیر ۳میلیون تومان را حذف کرد

تأمین اجتماعی بسته حمایتی برخی حقوق‌بگیران زیر ۳میلیون تومان را حذف کرد


وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی در شرایط جدیدی بسته حمایتی بیمه‌شدگانی که یارانه دریافت می‌کنند و زیر ۳میلیون تومان درآمد دارند را به‌دلیل آنکه جزو دهک‌های بالا هستند حذف کرد. براساس مصوبه دولت مقرر شد بسته‌های حمایتی به اقشار مختلف جامعه ارائه شود که در این راستا مقرر شد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی که کمتر از 3میلیون تومان درآمد دارند مشمول این بسته حمایتی شوند. به گزارش فارس، در همین خصوص محمد حسن‌زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که کمتر از 3میلیون تومان درآمد دارند بسته حمایتی 150 تا 300هزار تومانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این بسته حمایتی فقط به سرپرستان خانواده داده می‌شود و هر خانواده تنها یک بسته حمایتی دریافت می‌کند. سازمان تأمین اجتماعی 13میلیون و 800هزار نفر بیمه‌شده دارد که حدود 12میلیون و 700هزار نفر از آنها کمتر از 3میلیون تومان درآمد دارند. نهایتا با اجرای طرح همپوشانی مقرر شد که تأمین اجتماعی به 6میلیون و 150هزار نفر بیمه‌شده و سرپرست خانوار که یارانه می‌گیرند بسته حمایتی پرداخت کند که در همین خصوص سازمان هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها 1450میلیارد تومان به این سازمان اختصاص داد. در همین خصوص رحیم اردل، معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: واریز بسته‌های حمایتی در 3روز اتفاق افتاد و 28بانک عامل به‌حساب 6میلیون و 150هزار نفر بسته حمایت نقدی دولت را واریز کردند.

پس از اتمام مرحله اول واریز بسته‌های حمایتی، اقشار زیادی از جامعه به عدم‌واریز بسته‌های حمایتی به حسابشان به‌رغم اینکه واجد شرایط بودند اعتراض کردند. از شرایط واریز بسته‌های حمایتی دریافتی کمتر از 3میلیون تومان و واریز یارانه و سرپرست بودن مطرح بود ولی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همینطور سازمان تأمین اجتماعی شرایط جدیدی را ایجاد کرده بودند که آن هم شناسایی دهک‌های بالا و پردرآمد بود و با وجود آنکه یارانه می‌گیرند ولی بسته حمایتی به حسابشان واریز نمی‌شود. یکی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: افرادی که اعتراض دارند در سامانه #8*142* ثبت‌نام کنند تا مجددا پس از بررسی‌ها درصورت احراز شرایط، بسته حمایتی به حسابشان واریز شود. وی ادامه داد: افرادی که سرپرست خانوار هستند و یارانه می‌گیرند ولی جزو دهک‌های بالا شناسایی شده‌اند، بسته حمایتی به حسابشان واریز نشد.

با وجود این مسئولان تأمین اجتماعی و وزارت رفاه در اطلاع‌رسانی‌های خود درخصوص واریز بسته‌های حمایتی اشاره‌ای به دهک‌های بالا و پردرآمدها نداشته‌اند، این در حالی است که سال‌هاست موضوع دهک‌ها اجرایی نمی‌شود. حال اینکه به بهانه دهک بالا بودن، بسته‌ حمایتی بعضی از افراد حذف می‌شود که این مسئله جای سؤال دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید