• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45830
+
-

کعبی : شبانه روز دعا می کنم قهرمان شویم

حرف های من براساس اشتباه مترجم کی روش بود

کعبی : شبانه روز دعا می کنم قهرمان شویم

محمد زارعی 

حسین کعبی، مدافع سابق تیم ملی چند روز قبل در اظهارنظری عجیب گفته بود که بازی‌های تیم ملی را نمی‌بیند. او در گفت‌وگو با همشهری اما می‌گوید که به‌خاطر ترجمه اشتباه از حرف‌های کی‌روش، آن حرف‌ها را زده است. با کعبی درباره بازی ایران و چین گفت‌وگو کرده‌ایم. 
 شرایط تیم ملی در جام‌ملت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنی؟
به‌نظرم شرایط فوق‌العاده خوبی داریم. هیچ تفاوتی بین بازیکنان اصلی و ذخیره نیست. من خیلی امیدوارم که این‌بار بتوانیم قهرمانی را کسب کنیم.
 بازی امروز با چین را چطور می‌بینی؟
من هفت هشت بار جلوی چین بازی کرده‌ام. باید گفت این چین با تیمی که سال 2004 با آنها بازی کردیم، قابل قیاس نیست. الان سوای چین، از تیم‌های استرالیا و ژاپن هم فوتبال آنچنانی ندیدیم. در واقع می‌شود گفت فوتبال ما آنقدر پیشرفت کرده که حالا می‌بینیم در مقایسه با سایر مدعیان سرتر هستیم. البته بازی عراق و قطر خیلی جذاب بود. شاید چون هر دوتیم عرب هستند و تماشاگران زیادی هم شاهد این بازی بودند که مسابقه جذابی شده بود. در کل ما می‌توانیم چین را شکست دهیم. نقطه قوت حریف فقط مربی بزرگی مثل لیپی است اما بازیکن خاص و تکنیکی در تیم چین ندیده‌ام.
 به غیر از ایران، مدعی‌های جام‌ملت‌ها را کدام تیم‌ها می‌دانی؟
به جز ایران فکر می‌کنم کره‌جنوبی مدعی باشد و در فینال با این تیم بازی کنیم.
 در تیم ملی عملکرد کدام بازیکن را پسندیدی؟
همه خوب بودند اما فوتبال اشکان با کلاس بالاتری است. در کنار او بیرانوند هم فوق‌العاده است و ما نمی‌توانیم در موردش حرف بزنیم.
 اظهارنظری از تو منتشر شد که گفته بودی تا زمانی که کی‌روش باشد، بازی تیم ملی را نمی‌بینم. درباره آن توضیح می‌دهی؟
من حرف‌هایم براساس ترجمه اشتباه از حرف‌های آقای کی‌روش بود. بعد متوجه شدم مترجمش اشتباه کرده است وگرنه من چنین حرفی را نمی‌زدم. همه ما ایرانی هستیم، خود من 20سال در همه رده‌های ملی بازی کرده‌ام و به‌خاطر مردم و تیم ملی همه کار می‌کنیم. من شبانه‌روز دعا می‌کنم تیم ملی قهرمان شود. الان هم با دوستانم در تیم ملی مانند مسعود شجاعی ارتباط دارم. من نمک‌نشناس نیستم. هر جا می‌روم من را ایرانی و بازیکن ملی می‌شناسند. متأسفانه یکسری آدم‌های ضعیف هستند که حرف می‌برند و می‌آورند. من هیچ‌گاه به تیم ملی بی‌احترامی نمی‌کنم.
 پس موفقیت تیم ملی برایت مهم است.
صددرصد! الان زمان آن است که همه دست به‌دست دهیم و به تیم ملی کمک کنیم تا ان‌شاءالله طلسم بشکند و بعد از 40سال قهرمان جام‌ملت‌ها شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید