• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45829
+
-

با 60درصد قدرت مان چین را می بریم

عنایتی: تیم های مدعی جام ملت ها انتظارات را برآورده نکرده‌اند

با 60درصد قدرت مان چین را می بریم

با رضا عنایتی، پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال درباره بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا و همچنین آخرین وضعیت باشگاه استقلال گفت‌وگو کرده‌ایم. صحبت‌های عنایتی را در ادامه می‌خوانید.
 نظرت درخصوص رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا چیست؟ 
اگر ارزیابی کلی بخواهیم درخصوص کیفیت رقابت‌های جام‌ملت‌ها داشته باشیم، باید اعتراف کنم این مسابقات آنطور که پیش‌بینی می‌کردم، جذاب نبود. یعنی آن تیم‌هایی که فکر می‌کردیم پرقدرت باشند، در حد انتظار ظاهر نشدند و من تیمی را در سطح عالی ندیدم. اما خدا را شکر تیم ملی ما با توجه به بازیکنان و پتانسیلی که دارد، توانسته پرقدرت ظاهر شود. بهترین فرصت است که ما قهرمان جام‌ملت‌ها شویم که با سختکوشی می‌توانیم.
 ممکن است تیم‌هایی مثل استرالیا و ژاپن در مراحل بالاتر عملکرد بهتری داشته باشند‌؟
تا الان کیفیتی که انتظار می‌رفت را از تیم‌هایی مانند استرالیا، ژاپن و حتی کره‌جنوبی ندیده‌ایم؛ یعنی آن کیفیت همیشگی را نداشتند و بازی‌ها جذاب نیستند؛ آن‌هم درحالی‌که این کشورها در باشگاه‌های بزرگ بازیکن دارند. توقع من بشخصه بالاتر بود.
 کدام تیم بالاتر از حد انتظار ظاهر شد؟
در بین تیم‌های موجود، قطر شرایط بهتری داشت و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. من از عملکرد این تیم غافلگیر شدم.
 بازی با چین را چطور ارزیابی می‌کنی؟
مطمئنا اگر تیم ملی 60درصد خودش هم باشد، ما چین را شکست می‌دهیم البته هیچ‌چیز تضمینی نیست ولی تیم بهتر حتما قهرمان می‌شود. در کل اگر تیم ملی ما آن طراوت و شادابی را که در بازی‌های گذشته داشت، حفظ کند، با قدرت از این مرحله عبور می‌کند.
 به‌عنوان پیشکسوت استقلال در مورد نگرانی‌های هواداران به‌خاطر عدم‌جذب بازیکن چه صحبتی داری؟
شرایط نگران‌کننده است. ما هم نگران هستیم؛ یعنی ما از اول فصل نگران بودیم. به‌خصوص موقعی که چند نفر از بازیکنان اصلی تیم جدا شدند و زمان داشتیم که به جای آنها بازیکنانی را بگیریم که به تیم کمک کنند اما این اتفاق نیفتاد. الان در نیم‌فصل هم تنها امید ما این است که بازیکنانی که مصدوم بودند، برگشته‌اند.
 فکر می‌کنی استقلال به یک مهاجم نیاز دارد؟
بله، تمام فشاری که در نیم‌فصل اول روی این تیم بود، به‌خاطر نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده بود. واقعا جای خالی یک مهاجم ششدانگ احساس می‌شود. در کنارش تبریزی هم با روحیه خوب می‌تواند به تیم کمک کند. اولویت پست مهاجم است و بعد از آن یک هافبک خلاق هم جذب شود عالی خواهد شد.
 هواداران استقلال در فضای مجازی تأکید دارند وزارت ورزش به‌مراتب بیشتر از استقلال به پرسپولیس کمک می‌کند، نظر خودت چیست؟
من در متن کار نیستم که بدانم چه اتفاقاتی می‌افتد. من هم تماشاگر هستم و از دور مسائل را رصد می‌کنم اما هواداران حساسیت دارند و خیلی از آنها روی منطق حرف می‌زنند و احساسی صحبت نمی‌کنند. امیدوارم وزیر محترم ورزش بیشتر به باشگاه استقلال توجه کند. الان دیگر نمی‌توان گفت هواداران فوتبال را لمس نکرده‌اند. جامعه فوتبال وسعت زیادی دارد و از کوچک و بزرگ همه‌‌چیز را آنالیز می‌کنند و قطعا هم دلسوز هستند و نگرانی‌های مثبتی دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید