• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45818
+
-

مورد عجیب آقای مسلمان

مورد عجیب آقای مسلمان

محسن مسلمان زودتر از آنچه تصور می‌شد، یک انتقال مهم را در فوتبال اصفهان رقم زد. او بلافاصله بعد از جدایی از ذوب‌آهن، با باشگاه سپاهان به توافق رسید تا در نیم‌فصل دوم شاگرد امیر قلعه‌نویی شود. مسلمان در این سال‌ها همیشه ارتباطی صمیمی با علیرضا منصوریان داشت، او هرگز تصور نمی‌کرد که دست رد منصوریان به سینه‌اش بخورد ولی علی‌منصور هم همانند برانکو و امید نمازی، تصمیم به قطع همکاری با این بازیکن گرفت. مسلمان بدون شک جزو فوتبالیست‌های باکیفیت فوتبال ایران است اما اینکه در کمتر از یک سال، 3مربی از همکاری با او انصراف می‌دهند، در نوع خودش قابل تأمل است. هر چند رسانه‌ها در ایران برای منتشر کردن اخبار پاپاراتزی همیشه محدودیت‌هایی داشته‌اند اما در این سال‌ها از مسلمان به‌عنوان یکی از فوتبالیست‌های پرحاشیه نام برده شده است. حتی این اواخر هم شایعه مهاجرت این بازیکن مطرح شد ولی مسلمان در نهایت با جدایی از ذوب‌آهن، راهی تیم رقیب شد تا دوران جدیدی را در فوتبال رقم بزند.
 شاگردی قلعه‌نویی افتخار است
پست اینستاگرامی مسلمان پس از حضور در سپاهان در نوع خود بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. او در پیام خود نوشت:«گاهی هزار دوره دعا بی‌اجابت است، گاهی نگفته قرعه به نام تو می‌شود. امروز یکی از مهم‌ترین روز‌های زندگی‌ام رقم خورد،خدا را مثل همیشه شاکرم که هیچ موقع و در هیچ شرایطی تنهایم نگذاشته و قبل از هر چیز یک تشکر ویژه دارم. از تمام خانواده‌ام در باشگاه ذوب‌آهن، کسانی که همیشه مهر ومحبتشان را از کودکی تا همین امروز (با همه خوبی‌ها و بدی‌هایم) با تمام وجودم حس کرده‌ام. در پایان از مسئولین باشگاه بزرگ سپاهان به‌خصوص امیرخان قلعه‌نویی و جناب آقای مهندس تابش هم به‌خاطر اعتماد به من بسیار سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم با تمام وجود تمام خواسته‌هایشان را برآورده کنم و در شاد کردن دل هواداران فهیم اصفهانی نقش بسزایی داشته باشم. برای من افتخار بزرگی است؛ بازی کردن در تیم محبوب سپاهان و شاگردی مربی بزرگی، چون امیرخان قلعه نویی».
 تابش: با ما به مشکل نمی‌خورد
در مورد جذب مسلمان با تابش‌ - مدیرعامل باشگاه سپاهان- صحبت کردیم که او به خبرنگار همشهری می‌گوید:«ما تمایل به جذب مسلمان داشتیم. حتی وقتی بحث جدایی احتمالی او از ذوب‌آهن مطرح شد با این بازیکن صحبت کردیم. بعد از اینکه مسلمان قراردادش را فسخ کرد، خیلی زود با این بازیکن به نتیجه رسیدیم و قراردادش امضا شد. او از لحاظ فنی مورد تأیید قلعه‌نویی است و می‌تواند به تیم ما کمک کند».
از تابش در این خصوص سؤال می‌کنیم که مسلمان با مربیانی چون برانکو،نمازی و منصوریان به مشکل خورده است اما او می‌گوید:« هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد؛ در ضمن شرایط تیم‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. ما مطمئن هستیم که مسلمان با قلعه‌نویی و باشگاه سپاهان به مشکل نخواهد خورد. در باشگاه سپاهان همه‌‌چیز طبق قاعده خاصی پیش می‌رود و اعتقاد ما این است که مسلمان می‌تواند به سپاهان کمک کند».
 مهندس گمشده خط هافبک قهرمان نیم‌فصل؟
مسلمان احتمالا همان مهره‌ای خواهد بود که جای خالی‌اش در مرکز زمین در تمام بازی‌های سپاهان احساس می‌شد. هافبکی که در خط میانی می‌تواند مکمل خوبی برای مهدی کیانی جنگنده باشد. پاس‌های دقیق، تسلط روی توپ و البته تکنیک و خلاقیت بالای مسلمان در فاز هجومی، سپاهان را در نیم فصل دوم وارد شکل تاکتیکی جدیدی خواهد کرد. سپاهان با داشتن مسلمان علاوه بر برتری در کانال‌های کناری زمین(که بارزترین ویژگی این تیم در نیم فصل اول بود) حالا می‌تواند در بازی‌سازی از کانال میانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
جذب علی قربانی و محسن مسلمان احتمالا سپاهان متفاوتی را راهی نیم فصل دوم مسابقات خواهد کرد. تغییر آرایش از 1-4-1-4به 2-4-4 و استفاده از 2مهاجم هدف احتمالی‌ترین شکل ترکیب سپاهان در نیم فصل دوم خواهد بود. لاین آپی که در بازی تدارکاتی برابر تیم اسکوپی مقدونیه هم مورد آزمایش قرار گرفت. در این شکل بازی محسن مسلمان قطعا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان قلعه‌نویی خواهد بود.
به گزارش متریکا محسن مسلمان در نیم فصل اول با میانگین 81.1لمس توپ در هر 90دقیقه برترین بازیکن ذوب‌آهن از این حیث بود که نشان از میل بالای این بازیکن برای در دست داشتن نبض بازی دارد و ارسال 1پاس کلیدی در هر 90دقیقه از او هافبکی ساخته که اگر در فرم ایده‌آلش باشد، می‌تواند یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان هر مسابقه‌ای باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید