• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45812
+
-

خبرهای خوش و ناخوش

هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌. د‌ر این صفحه، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.



خداحافظی با پیامک‌های تبلیغاتی اعصاب خردکن


برای همه ما که قطعا در روز با چندین پیام تبلیغاتی که هیچ کدام هم در حیطه علاقه‌مندی یا نیازهایمان نیست و به دردمان نمی‌خورد روبه‌رو هستیم، اتفاق خوبی است؛رئیس‌جمهور در برخوردی قاطع از وزیر ارتباطات خواست هرچه زودتر جلوی پیام‌های تبلیغاتی گرفته شود. حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «چرا وقت مردم را تلف می‌کنیم؟چرا روی اعصاب مردم راه می‌رویم؟ هرکه تبلیغ می‌خواهد خودش اعلام کند، هر کس گفت نمی‌خواهم یعنی نمی‌خواهم، ما هم حق نداریم برایش بفرستیم. از یک شماره امروز، از یک شماره فردا تبلیغات فرستاده می‌شود. نگذاریم سوءاستفاده بکنند. می‌دانم همه اینها پول است و از پول نمی‌شود
به راحتی گذشت ولی ما به‌عنوان دولت و شما به‌عنوان وزارتخانه مربوطه نباید بگذاریم وقت مردم تلف شود. با اعصاب مردم بازی نکنید، شرعا حرام است. آزار مردم  و اتلاف وقت مردم حرام است».



کسب درآمد از آلودگی هوا


محققان کشور با انجام یک طرح آزمایشگاهی- صنعتی موفق به سنتز نانوکاتالیستی شدند که می‌توان به کمک آن گاز آلاینده دی‌اکسید گوگرد را به محصول ارزشمند و قابل‌فروش گوگرد تبدیل کرد. انتشار دی‌اکسید گوگرد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های سمی، مشکلات بسیاری از جمله آلودگی شدید هوا و اثرات سوء بر سلامت انسان‌ها و سایر جانداران، تخریب منابع آبی و غذایی انسان و سایر موجودات و کاهش حاصلخیزی خاک را از طریق باران اسیدی ایجاد خواهد کرد. برای همین همواره در تمام دنیا از جمله ایران، ارائه راهکاری مناسب برای جلوگیری از انتشار این گاز به محیط‌زیست با جدیت دنبال شده است. در این راستا، محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به سنتز نانوکاتالیستی شده‌اند که نه‌تنها آلودگی ناشی از انتشار گاز دی‌اکسید گوگرد را برطرف کرده، بلکه این گاز سمی را به یک محصول کاربردی و قابل‌فروش تبدیل می‌کند.



حذف کاغذ از سیستم‌های اداری ریاست‌جمهوری


در هفته گذشته همزمان با روز ملی هوای پاک، مکاتبات و تمامی امور اداری در نهاد ریاست‌جمهوری به‌صورت الکترونیک انجام شد. در بخشنامه ابلاغ شده آمده است: «برای ارتقای سلامت و شفافیت اداری، یکپارچه‌سازی‌ و استنادپذیری الکترونیک مکاتبات، با ابلاغ معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری از ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ انجام تمامی فرایندها و امور اداری، پرسنلی و مکاتبات به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود. همچنین مدیران با دریافت گواهی امضای دیجیتال، باید مستندات حوزه کاری خود را به‌صورت الکترونیک امضا کنند. با این بخشنامه، تمامی دستگاه‌های چاپگر از ادارات نهاد ریاست‌جمهوری، جمع‌آوری خواهد شد. گفتنی است دفتر هیأت دولت به‌عنوان یکی از پیشگامان این حرکت از حدود سال ۱۳۹۰ مکاتبات اداری را الکترونیک و مستندات چاپی را حذف کرده است.



پیروزی تیم ملی فوتبال و صعود به یک چهارم نهایی


تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی در بازی مقابل تیم ملی فوتبال عمان به پیروزی رسید و با این برد به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌ملت‌های آسیا2019 در ابوظبی با گل‌های علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه، 2 بر صفر عمان را شکست داد و به جمع 8تیم برتر صعود کرد. نخستین گل تیم ملی فوتبال ایران را که به‌عنوان سرگروه به این مرحله صعود کرده بود در دقیقه سی و دوم علیرضا جهانبخش به ثمر رساند. در دقیقه چهل و یکم بازی نیز حرکت مهدی طارمی با خطای مدافعان عمان همراه شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی ایران پشت توپ رفت و دروازه حریف را باز کرد. با برد ایران، عمان حذف شد و تیم ملی فوتبال کشورمان امروز بعد از ظهر در مرحله بعد با چین که 2بر یک تایلند را شکست داد، دیدار خواهد کرد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید