• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45719
+
-

حق مسکن کارگری 100هزار تومان شد


اعضای شورای‌عالی کار در جلسه دوشنبه‌ خود برای افزایش ۶۰هزارتومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و رقم آن را از 40هزار تومان فعلی به ۱۰۰هزار تومان افزایش دادند. 

به گزارش همشهری، این توافق شرکای اجتماعی برای اجرایی شدن باید به تصویب هیأت وزیران برسد که در این صورت برآورد می‌شود از ابتدای سال آینده در حقوق کارگران مشمول قانون کار نیز اعمال شود. هم‌اکنون حق مسکن کارگران مشمول قانون کار ۴۰‌هزار تومان است و آخرین افزایش آن در شورای‌عالی کار به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که از ۲۰‌هزار تومان به ۴۰‌هزار تومان رسید.

حالا اما آنطور که حاتم شاکرمی، معاون وزیرکار گفته است توافق شرکای اجتماعی در شورای‌عالی کار سریعا در دستور کار هیأت دولت قرار خواهد گرفت و تلاش می‌شود تا افزایش ۶۰هزارتومانی حق مسکن کارگران از ابتدای سال 1398در حقوق دریافتی آنها اعمال شود.

البته این مبلغ رقمی نیست که قرار باشد تحولی در دریافتی کارگران ایجاد کند؛ به‌خصوص که میانگین هزینه رهن و اجاره در اغلب مناطق کشور چندین برابر مبلغ حق مسکن کارگری است؛ با این ‌وجود می‌تواند نقطه امیدوارکننده‌ای برای توافق با درخواست قبلی کارگران برای جبران هزینه‌های معیشت باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید