• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45583
+
-

داستان دنباله‌دار گزارش سیمرغ‌ها

بازتاب
داستان دنباله‌دار گزارش سیمرغ‌ها

روز یکشنبه 30 دی ماه گزارشی در صفحه ادب و هنر روزنامه منتشر شد که در آن به نکات مهمی درباره نحوه ساخت و خرید سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر اشاره شده ‌بود.
همانطور که انتظار می‌رفت انتشار این گزارش واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. اولین واکنش از سوی مسئولان برگزاری جشنواره به این صورت اتفاق افتاد که در سایت رسمی جشنواره فیلم فجر گفت‌وگویی منتشر شد با مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران که در آن تاکید شده بود: ساخت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در داخل کشور با توجه به دستگاه‌های خاصی که برای ساخت آن نیاز است، مقرون به صرفه نیست. گروهی دیگر از رسانه‌ها هم در واکنش به گزارش همشهری و با  استناد به مصاحبه  مسئول صنف شیشه و آینه موضع مثبتی در قبال سیمرغ‌های وارداتی از دوبی اتخاذ کردند.
سوی دیگر ماجرا اما رسانه‌هایی بودند که گزارش همشهری به عنوان رسانه‌ای بی‌طرف و رهرو مسیر روشنگری و شفاف‌سازی را ستودند و البته گلایه‌های تند و تیزی نصیب مدیران برگزاری جشنواره کردند. ده‌ها سایت خبری و چند روزنامه سراسری به استناد گزارش همشهری روی این مهم انگشت گذاشتند که بهتر است بعد از سال‌ها برگزاری جشنواره،  لااقل جوایز آن در کشور تولید شود.
فارغ از نظرات مثبت و منفی به گزارش همشهری، اما آنچه بیش از پیش قابل اعتناست، تاکید بر رویه اعتدال و پرهیز از یکسویه‌نگری به مسائل در تحریریه همشهری است. با همین نگاه هم همشهری تاکید می‌کند که مانند همیشه با کمال میل پذیرای نظرات مثبت و منفی درباره سوژه‌ها و مطالبش خواهد‌ بود. بنای همشهری همیشه اطلاع‌رسانی درست، دقیق، حرفه‌ای و البته خلاقانه بوده ‌است و امید که در این مسیر بهتر از دیروز به پیش برویم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید