• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45573
+
-

هیجان با پلیس واقعی

گفت‌وگو با مهرداد خوشبخت که کاراکترهای خاکستری سریالش بین مخاطبان گل کرد

هیجان با پلیس واقعی

 مهرداد خوشبخت بعد از 3 سال از تولید و پخش «غیرعلنی» از تلویزیون با «گشت پلیس» به تلویزیون آمد؛ سریال پلیسی در ژانر معمایی و فیلم اکشن که توانست مخاطبان را بار دیگر پای تلویزیون بنشاند. خوشبخت ازجمله کارگردانانی است که در کارنامه‌اش علاوه بر کارگردانی با کارگردانان زیادی در زمینه تدوین همکاری کرده است.
خوشبخت‌ این روزها درگیر ساخت سریال «آچمز» است؛ سریالی که به گفته خودش موضوع شیرینی دارد که داستانش می‌تواند برای مردم جذاب باشد. وی می‌گوید: «بیش از 2‌ماه است که  تولید سریال آچمز آغاز شده و قرار است در این مجموعه تلویزیونی، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سیدمهرداد ضیایی، مهران رجبی، سارا خوئینی‌ها، بیتا سحرخیز، مهوش صبرکن، پریسا مقتدی، سهند جاهدی، هادی عطایی‌فر، احمدرضا اسعدی و مونا اسکندری بازی ‌کنند». خوشبخت درباره پروسه تولید سریال گشت پلیس می‌گوید: «قبل از آنکه به مجموعه اضافه شوم، سعید پروینی به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه حضور داشت. او سختگیری‌ها و حساسیت‌هایی در فیلمنامه داشت و بعد از ورودم به پروژه حمید برزگر نیز به‌عنوان فیلمنامه‌نویس حضور یافت و بار دیگر بازنگری روی فیلمنامه داشتیم. تمام تلاشمان این بود که این سریال به‌عنوان یک مجموعه پلیسی با دیگر سریال‌های ساخته‌شده، ‌متفاوت باشد و داستان و اتفاقات آن تکراری نباشد. بیشتر داستان‌ها به‌روز شد و در شخصیت‌سازی نیز تلاش بر این بود که شخصیت‌‌های سریال به‌خصوص پلیس‌ها واقعی باشند تا مردم کاراکترهای واقعی را در سریال ببینند».

این کارگردان در ادامه از سختی‌های کار در پروژه‌های پلیسی خبر داد و اینکه نگاه‌های سلیقه‌ای مدیران و سختگیری‌ها و ممیزی‌ها باعث می‌شود که سریال‌های ساخته شده نتواند توجه مردم را جلب کند. اما وی معتقد است که با تمام سختی‌ها این سریال توانست مدیران را مجاب کند تا کاراکترها واقعی‌تر باشند و محدودیت‌های ممیزی کمتر اعمال شود. کارگردان «گروه ویژه» ادامه می‌دهد: «عموما سریال‌هایی که ساخته می‌شود به‌خصوص سریال‌های پلیسی شخصیت‌های خاکستری ندارد که مردم با آن ارتباط برقرار کنند و اگر هم اجازه داده می‌شد بیشتر دچار خودسانسوری می‌شدیم اما با اینکه مجموعه گشت پلیس سفارش از سوی ناجی هنر بود توانستیم نظرات خودمان را هم در سریال اعمال کنیم». خوشبخت اضافه می‌کند: «اگر قرار بود همه آنچه گفته می‌شود را بپذیریم و نظری در ساخت و تولید سریال نداشته باشیم تفاوتی با یک کارمند ناجی هنر نداشتیم و نتیجه قابل‌قبولی هم به‌دست نمی‌آمد».
یکی از موضوعات جذاب این سریال استفاده از تجهیزاتی بود که در دیگر سریال‌های پلیسی دیده نمی‌شد، خوشبخت درباره این ایده می‌گوید: «پیشنهاد ما در ساخت سریال به دوستان در ناجی هنر بود. پلیس سال‌ها  است از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند، اینکه بگویم وسایل مدرن، فکر سطحی است؛ چرا که به‌طور مثال وقتی از ویدئو کال در مدارس هم استفاده می‌شود، ‌مگر پلیس نمی‌تواند از آن استفاده کند».

با این حال خوشبخت ساخت سریال‌های پلیسی را سخت می‌داند و توضیح می‌دهد: «سال‌های سال است که سریال در موضوعات مختلف می‌سازیم و در این میان مدیران زیادی آمده و رفته‌اند. وقتی هم این سریال را قرار بود بسازیم گاهی ساعت‌ها سر یک موضوع صحبت می‌کردیم تا به توافق برسیم و امیدوارم فصل بعدی که قرار است ساخته شود دیگر پروژه سختی برای سازندگان نباشد».  خوشبخت درباره ساخت سریال‌ها در فصل‌های دوم و سوم نیز اظهار امیدواری‌ کرده و عنوان می‌کند: «البته فیلمنامه فصل دوم نیز آماده است. اگر داستان و ساختار سریال مناسب باشد مردم حتما از سریال‌هایی که قرار است در فصل دوم و سوم هم ساخته شود، استقبال می‌کنند».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید