• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 27 دی 1397
کد مطلب : 45005
+
-

نقطه عطف در صنعت بیمه

سکاندار بیمه مرکزی به‌عنوان متولی نهاد ناظر بر بازار بیمه در تازه‌ترین اظهارنظر با اشاره به قانون مربوط به اجازه ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی در شرکت‌های بیمه گفت: با وزارت تعاون، کار و رفاه برای توقف صدور مجوز این صندوق‌ها در حال مذاکره و رایزنی هستیم.
ماجرا به سازوکارهایی برمی‌گردد که شرکت‌های بیمه منابعی که از محل حق بیمه تولیدی در رشته‌های مختلف به‌دست می‌آورند در چه بخش‌هایی هزینه و در واقع سرمایه‌گذاری شود که بتواند به هنگام بروز خسارت‌ها به کمک شرکت‌های بیمه‌گر بیاید.
حالا غلامرضا سلیمانی امیری، رئیس‌کل بیمه مرکزی می‌گوید: درحالی‌که شرکت‌های بیمه‌گر در حوزه بیمه زندگی فعالیت می‌کنند، صندوق‌های بازنشستگی خصوصی هم تشکیل شده‌اند، اما نباید اجازه دهیم صندوق بازنشستگی خصوصی جداگانه‌ای راه‌اندازی شود. حکایت ریسک و پوشش ریسک و مدیریت خطرها یکی از راه‌ها و در واقع نقطه عطفی در صنعت بیمه است که اگر بیمه مرکزی بتواند قطار در حال پیشرفت را از خطرها دور سازد، می‌توان امیدوار بود که در روز مبادا این صنعت از استحکام لازم برخوردار باشد.
در این میان به‌دلیل غیبت شرکت‌های بیمه اتکایی بین‌المللی گزینه نخست اتکا به شرکت‌های داخلی است اما شرط توفیق آنها فعالیت براساس استانداردهای بین‌المللی به‌ویژه استفاده از خدمات ارزیاب‌های خسارت دارای تخصص و تجربه است. از این جهت شاید اعلام خبر تاسیس شرکت‌های ارزیابی خسارت بین‌المللی از سوی سلیمانی امیری در گام نخست سخت به‌نظر برسد، اما این راهی است که باید در مسیر آن گام نهاد و از خطر کردن نهراسید.
نکته مهم اینکه چتر صنعت بیمه باید بتواند پوشش حداکثری ریسک را برآورده سازد و این مهم به‌دست نخواهد آمد مگر اینکه صنعت بیمه به سمتی برود که بزرگ‌تر، قوی‌تر، چابک‌تر و تخصصی‌تر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید