• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44821
+
-

کمیته المپیک در مسیر جدید

کمیته المپیک در مسیر جدید

مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک روز گذشته با تصویب کلیات اساسنامه جدید به پایان رسید. این جلسه حدود 3ساعت به طول انجامید و مسئولین کمیته المپیک گزارشی از یک‌سال فعالیت خود به اعضای مجمع ارائه کردند. از حواشی این مجمع می‌توان به خروج زودهنگام مهدی تاج- رئیس فدراسیون فوتبال- و حمید بنی‌تمیم - سرپرست فدراسیون کشتی- اشاره کرد که پیش از اتمام جلسه مجمع را ترک کردند.
   صالحی امیری: من‌ها را کنار بگذاریم
سیدرضا صالحی‌امیری- رئیس کمیته ملی المپیک- آغاز‌کننده صحبت در مجمع روز گذشته بود. صالحی‌امیری با اشاره به اتحاد بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفت:«تلاش کردیم من‌ها را کنار بگذاریم و ما شویم؛ وزارت ما، وزیر ما، فدراسیون ما، المپیک ما، رسانه‌های ما، قهرمانان و مربیان ما، باشگاه‌ها و مدیران و پیشکسوتان ما. در واقع ما شدیم. ما یعنی ملت، مردم، ایران، هویت ایرانی و اسلامی. مفهوم ما یعنی عبور از نگاه فردگرایی به جمع‌گرایی و یعنی اینکه در تلخی و شیرینی‌های ورزش سهیم هستیم. ما یعنی همدلی و همنوایی و همدردی و همگرایی. ما یعنی تلخی و شیرینی پیروزی و شکست. در این یک سال تلاش کردیم این گفتمان را سرلوحه قرار بدهیم. خواستیم در کنار وزیر باشیم و وزارت ورزش را بخشی از هویت خود دانستیم. فدراسیون‌ها را قلب ورزش ایران می‌دانیم و در پیروزی و شکست کنارشان هستیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک جوانان آرژانتین با این ادبیات سخن گفتیم و عمل
 کردیم».
   سلطانی‌فر: تیم فوتبال ایران قوی‌ترین تیم آسیاست
مسعود سلطانی‌فر- وزیر ورزش و جوانان- در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته هماهنگی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود گفت:«امیدوارم صالحی‌امیری و دوستان با همین تلاش راه خود را برای ارتقای ورزش و ایجاد نشاط در مردم ادامه دهند. در گذشته هماهنگی کامل بین دو بخش وزارت ورزش و کمیته در تمام امور نبود و خدا توفیق داد تا طعم شیرین وحدت و هم‌افزایی را ورزش، ورزشکاران و مردم بچشند و امیدوارم برای همیشه این هماهنگی‌ها چه ما باشیم و چه نباشیم ادامه داشته باشد. چون ثبات و هماهنگی لازمه ارتباط بین تصمیم‌گیران است. در سال 97 با این همدلی و تلاش همه شما فدراسیون‌ها کارنامه ورزش کشور به ویژه در بین‌الملل روشن و درخشان است و ان‌شاالله با قهرمانی فوتبال در جام ملت‌ها که تاکنون هم خوب بوده، تکمیل خواهد شد». همچنین وزیر ورزش در جمع خبرنگاران درباره پیروزی‌های تیم ملی فوتبال گفت: «تیم ملی فوتبال ما در حال حاضر شاید قوی‌ترین تیم آسیاست این را هم با دلیل می‌گویم، 45 سال است که مسائل ورزش کشور و دنیا را دنبال می‌کنم، تیم ما تجربه بسیار خوبی از حضور موفق در جام‌جهانی روسیه دارد و از طرفی مجموعه خوبی از تیم ملی در کنار مردم حمایت می‌کند. کادر فنی توانمند و خوبی داریم، بازیکنان داخلی و خارجی باکیفیتی در تیم ملی حضور دارند و در هر پست دو بازیکن آماده داریم که مجموعه این عوامل نشان می‌‌دهد بیش از پیش شایستگی قهرمانی در آسیا را دارد».
   تشکرهای شاهرخ شهنازی 
شاهرخ شهنازی- دبیر کمیته ملی المپیک- در مجمع روز گذشته بعد از ارائه گزارش کمیته ملی المپیک از تاج -رئیس فدراسیون فوتبال- تشکر کرد و گفت:«مردم امیدوارند که فوتبال بتواند عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را کسب کند». شهنازی همچنین از زحمات فرجی، درخشان، صبور، دهخدایی، ضیایی، امینی و رحیمی به‌عنوان روسای بازنشسته تقدیر و اعلام کرد طبق اساسنامه جدید علیرضا رحیمی با وجود بازنشستگی می‌تواند تا پایان دوره در هیأت اجرایی حضور داشته باشد. باتوجه به تصویب اساسنامه جدید خیلی‌ها معتقدند به زودی شهنازی از دبیرکلی کنار گذاشته خواهد شد. این مسئله در حالی است شهنازی روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر نشد تا پاسخگوی سؤالات آنها باشد. یکی از سؤالات درباره کناره‌گیری او بود که باتوجه به عدم حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک بی‌جواب ماند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید