• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44820
+
-

سوپرجام پرحاشیه

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان زمان برگزاری سوپرجام ایتالیا بین تیم‌های یوونتوس و میلان در ریاض فرارسید و 2تیم امشب در ورزشگاه ملک عبدا... بندر جده مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. لوکا بانتی داور 44ساله ایتالیایی، قضاوت این بازی را برعهده دارد. یوونتوس به‌عنوان قهرمان سریA و میلان به‌عنوان نایب‌قهرمان کوپاایتالیا به این مسابقه رسیده‌اند. روسونری در فینال جام حذفی ایتالیا مقابل یوونتوس شکست خورده بود.
پیش از اینکه کسی بخواهد درباره اهمیت این مسابقه یا تاریخچه رویارویی‌های 2تیم صحبتی را پیش بکشد، بسیاری برگزاری این مسابقه را در خاک عربستان‌سعودی تقبیح کرده بودند. موضوع یمن و جنایات آل‌سعود در این کشور علت اصلی اعتراض‌هایی بود که در ایتالیا و حتی اروپا به برگزاری سوپرجام بین یوونتوس و میلان در جده شد. با این حال فدراسیون فوتبال ایتالیا و 2 باشگاه به‌کار خود درخصوص برگزاری این دیدار ادامه دادند.
2تیم 285بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. 105مرتبه یوونتوس برنده از زمین خارج شده و 94بار هم میلان. در تعداد گل‌های زده رو در رو نیز، بینکونری 414 به 403 از حریف پیش است. یوونتوس در 6بازی گذشته 2 تیم، پیروز از میدان خارج شده و آخرین برد میلان در سوپرجام ایتالیا در دسامبر2016 رقم خورده است که میلان در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف شد.
آخرین باری که یک تیم ایتالیایی یوونتوس را شکست داد، 22آوریل 2018و در سریA بود؛ جایی که ناپولی موفق شد در آلیانتس‌استادیوم مقابل بینکونری به پیروزی دست پیدا کند. در مقابل میلان این روزها، دوران بدی را سپری می‌کند. آنها در آخرین بازی‌شان در سال2018، در سن‌سیرو مقابل اسپال به برتری 2بر 1 رسیدند اما پیش از آن در 4بازی پیاپی در
 سریA، 3تساوی و یک باخت به‌دست آورده بودند. شکست در این بازی می‌تواند آخرین کوپن‌های گتوزو را هم باطل کند و درهای خروج از سن‌سیرو هم کم‌کم برای او نمایان شود. 2تیم مصدومان بسیاری در اردوی خود دارند. در میلان، سوسو به‌دلیل دریافت کارت قرمز در بازی مقابل اسپال در سریA، از این بازی محروم شده است و بوناونتورا، بیلیا و کالدارا مصدومان تیم جنارو گتوزو محسوب می‌شوند. در تیم ماسیمیلیانو آلگری هم بارزالی، روگانی، بن‌عطیه، کانسلو، کوادرادو و مانژوکیچ به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب دور خواهند بود. بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که روسونری با ترکیب دوناروما، کالابریا، ساپاتا، رومانولی، رودریگس، چالهان‌اوغلو، کسیه، باکایوکو، پاکوئتا، ایگواین و کوترونه به میدان برود و در سوی دیگر یووه نیز با ژسنی، ساندرو، کیه‌لینی، بونوچی، ده‌شیلیو، ماتویدی، پیانیچ، بنتانکور، داگلاس کاستا، رونالدو و دیبالا گام به زمین می‌گذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید