• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 26 دی 1397
کد مطلب : 44810
+
-

کی روش حریص تر از ایران؟

تیتر یک
کی روش حریص تر از ایران؟

 حکایت مسابقه با عراق در این تورنمنت شاید متفاوت از گذشته باشد. حتی از مسابقه 30سال قبل در جام صلح و دوستی که بعد از جنگ 8ساله و روزگار تیره میان 2 کشور اتفاق افتاد. یک‌بار ما با شکست عراق موتورمان روشن شد و حریفان بعدی را یک به یک تار و مار کردیم و جام خاطره‌انگیز 1996 را رقم زدیم. 4سال قبل اما تیم پرامید مان با نمایش درخشان در 2014 مقابل آرژانتین رفته بود تا طلسم چند دوره پیاپی ناکامی را بشکند. تساوی دراماتیک و حذف تلخ ما در ضربات پنالتی رویاهای ما را کشت و حسرت مان را افزود. حالا 4سال از آن روز عجیب گذشته. کارت قرمز ناعادلانه، کامبک‌های هیجان‌انگیز و پنالتی‌هایی که 20سال است سدراه‌مان شده‌اند.
در روزهای گذشته و به‌خصوص پس از مسابقه با ویتنام در اردوی تیم ملی تلاش زیادی صورت گرفته که غبار حساسیت را از روی این بازی بردارند و فشار بر شانه‌های بازیکنان کمتر شود. بی‌شک ما درصورت کنترل جریان مسابقه و ارائه یک بازی منطقی می‌توانیم عراق را متوقف کنیم و صدرنشین شویم اما ...
اما همه نزدیکان کارلوس کی‌روش، خبرنگاران و کسانی که از نزدیک با او دمخور بوده‌اند از حسرت عمیق سرمربی تیم ملی درباره مصاف 4سال قبل حکایت کرده‌اند. اینکه او آن شکست را هضم نکرده و هنوز در خاطرش خوب به یاد دارد. اینکه بارها با دست به گلویش زده و گفته آن باخت اینجا گیر کرده است. نکته‌ای که در کنفرانس خبری بازی هم به آن اشاره کرد.
شنیده‌های متفاوتی از نقشه‌های سرمربی تیم ملی برای این مسابقه به‌گوش می‌رسد اما آنچه مشخص است کی‌روش سخت مشتاق پیروزی در این بازی و در کمین تلافی آن شکست ناعادلانه است. او به‌خصوص از زمانی که همگروهی ما با عراق مشخص شد، هیچ‌وقت نگذاشته انگیزه پیروزی در آن مسابقه حداقل در ذهن خودش کمرنگ شود. شکی نیست که هیچ مربی‌ای نمی‌خواهد مشتش باز شود و نقشه‌هایش برای حریف لو بروند و استراتژی هایش را رقبا بدانند. تیم ملی در چند روز گذشته تنها در برابر جنگ‌های روانی حریف سپر دفاعی گرفته و تلاش کرده نگاهش را به دور بعدی معطوف کند اما شکی نیست که کی‌روش به اندازه ما برای پیروزی در این بازی حریص است و امید که سرانجام این مسابقه همانی باشد که همه می‌خواهند؛ صعود و انتقام ...
   کی‌روش: باخت 4‌سال پیش مثل استخوان در گلویم مانده است
کارلوس کی‌روش مدعی است ایران و عراق در کمال آرامش به مصاف هم می‌روند. سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی گفته است: «اگر یک بازی در جهان باشد که هر دو تیم در آرامش کامل بخواهند از آن لذت ببرند، بازی امروز ما و عراق است. به این دلیل که صعود هر دو تیم قطعی شده است. اینطور باید بگویم که قبل از جام قرار بود با یمن، ویتنام و عراق بازی کنیم، اما اکنون ما با یمن و ویتنام بازی کردیم، صعودمان قطعی شد و اکنون در نهایت آرامش با عراق بازی می‌کنیم تا فوتبالی زیبا را به نمایش بگذاریم و به نتیجه برسیم.»
در ادامه کنفرانس نوبت به یک‌ خبرنگار عرب‌زبان رسید تا سؤالی از کی‌روش بپرسد. این خبرنگار مدعی شد یکی از مربیان تیم‌های بزرگ ایران کماکان به انتقاد از سرمربی تیم ملی ایران ادامه می‌دهد و از کی‌روش خواست تا دلیل این موضوع را عنوان کند. سرمربی تیم ملی در جواب این خبرنگار گفت: «من عاشق تمام آنهایی هستم که از من انتقاد می‌کنند چون مرا مشهورتر و محبوب‌تر می‌کنند. آنها برای من رایگان کار می‌کنند که من را مشهورتر کنند.»
کی‌روش در ادامه اشاره‌ای به بازی 4‌سال قبل ایران و عراق داشت و گفت: ‌«این درست نیست که بازی امروز را بخواهیم با بازی چهار سال گذشته مقایسه کنیم، چون بازی چهار سال پیش بین ایران و عراق نبود و برای آقایی به نام بنجامین ویلیامز بود! ایشان تعیین‌کننده در بازی بود. خداراشکر امروز داوران بسیار خوبی را داریم و مطمئنا تمام تلاش‌مان را برای هواداران و خانواده‌هایمان می‌کنیم. در آسیا همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که این مسابقات دشوار را با رؤیایی که برای خودشان تعیین کردند، تمام کنند. تیم عراق هم بازیکنان خوبی دارد، از دروازه‌بان تا بازیکنان تهاجمی‌شان، بازیکنان تکنیکی با فیزیک بسیار خوب هستند. فردا مطمئنا یک برنده درون بازی خواهد بود و آن هم هواداران فوتبال ایران و عراق هستند که با خوشحالی ورزشگاه را ترک خواهند کرد. این را هم بگویم که باخت 4‌سال پیش مثل استخوان در گلوی من باقی مانده است.»
   کی‌روش و کلمبیا؛ جدی است؟
در این بین طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر توافق فدراسیون فوتبال کلمبیا با کارلوس کی‌روش برای انتصاب وی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور منتشر شده و حتی گفته شده که این سرمربی پرتغالی تا جام‌جهانی2022 قطر هدایت تری‌کالر را برعهده خواهد داشت؛ هرچند هنوز خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده است. پس از جام‌جهانی2018 روسیه خوزه پکرمن از سمت سرمربیگری تیم ملی کلمبیا استعفا کرد و فدراسیون فوتبال این کشور همچنان به‌دنبال استخدام سرمربی جدید است. خورخه انریکه ولس، یکی از اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال کلمبیا و رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال نیز در گفت‌وگو با سایت نشریه اسپانیایی «مارکا» این موضوع را که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گزینه ارجح فدراسیون فوتبال کلمبیا محسوب می‌شود پنهان نکرد.
   سلطانی‌فر: فدراسیون تصمیم می‌گیرد
اما بحث ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موضوع اصلی این‌روزهای رسانه‌های داخلی و حتی خارجی است. سرمربی تیم ملی که خود بعداز جام‌جهانی2018 روسیه تمایل داشت تا جام‌جهانی2022 قطر همراه تیم ملی باشد اما در نهایت با قراردادی 6 ماه تا جام ملت‌ها هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. بعد از آن کی‌روش در جریان مسابقات جام ملت‌ها تأکید کرد مسئولان وزارت ورزش نخواستند قرارداد او بلندمدت باشد. روز گذشته سلطانی‌فر در واکنش به این سؤال که کی‌روش عنوان کرده وزارت ورزش نخواسته است حضور او در تیم ملی فوتبال ادامه‌دار و طولانی‌تر باشد، حاضر به ارائه پاسخ شفافی نشد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه با تمام توان حمایت‌های لازم را از تیم ملی فوتبال انجام می‌دهد، گفت: «ان‌شاءالله اگر تیم به  مراحل نیمه‌نهایی و نهایی راه پیدا کرد به امارات سفر خواهم کرد.» سلطانی‌فر درباره انتقادات کی‌روش و اینکه حمایتی از سوی وزارت ورزش نشده است، گفت: «تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی در حیطه فدراسیون فوتبال است.» شاید وزیر ورزش هم مثل تصمیم سازان فدراسیون فوتبال و بسیاری از منتقدان و حامیان کی‌روش منتظر است تا سرانجام تیم ملی در امارات مشخص شود. آن زمان بی‌شک مواضع بسیار شفافی را از 2سوی این داستان دنباله‌دار خواهیم شنید.
   نظرسنجی از هواداران کلمبیا
 از دیگر سو سایت کلمبیایی «ال‌کلمبیانو» نیز با انتشار سوابق کاری کارلوس کی‌روش از به قهرمانی رساندن تیم جوانان پرتغال در مسابقات جام‌جهانی جوانان و معرفی نسل طلایی فوتبال این کشور تا کار با ستاره‌های بزرگی همچون زیدان، کاسیاس، بکام، فیگو، رونالدو و روبرتو کارلوس در رئال مادرید از کاربران خود یک نظرسنجی انجام داد و از آنها پرسید «آیا دوست دارید که کی‌روش سرمربی تیم ملی کلمبیا شود؟»، که 56درصد از 1098نفر شرکت‌کننده در این ر‌أی‌گیری مخالفت خود را با حضور سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان روی نیمکت کلمبیا اعلام کرده‌اند و 35درصد نیز موافق حضور وی روی نیمکت تری‌کالر هستند. 9درصد نیز پاسخی خنثی داده‌اند. 
آن‌طور که نوشته شده مبلغ قرارداد کی‌روش با کلمبیا 2 تا 3میلیون دلار خواهد بود مبلغی که گفته می‌شود نصف پولی است که پکرمن از فدراسیون کلمبیا می‌گرفت. هر چند این ادعای سایت کلمبیایی کمی شوخی به‌نظر می‌رسد. چرا که قرارداد 6میلیونی پکرمن با کلمبیا بدون شک دور از واقعیت است و به‌نظر می‌رسد طرح این اعداد تنها حدس و گمان‌ها و شنیده‌های درگوشی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید