• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44741
+
-

نحوه بیمه شدن اتباع خارجی در ایران


آنطور که مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفته است، 43هزار نفر از اتباع خارجی در ایران از سال 94 تاکنون بیمه شده‌اند و بقیه آنها نیز می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

 به گزارش مهر، احمدرضا خزاعی با بیان اینکه اداره کل اتباع از شهریور سال ۹۴ فعال شده است، افزود: این اداره کل در 3 بخش شامل بیمه اتباع خارجی، بیمه ایرانیان خارج از کشور و انجام توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه فعالیت می‌کند و مبنای قانونی بیمه اتباع خارجی ماده ۵ قانون تامین اجتماعی است.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: 5/3 میلیون ایرانی شاغل در خارج از کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر بیمه‌شده هستند. او ادامه داد: از سوی دیگر از سال ۵۴ تا ۹۴ تعداد بیمه‌شدگان خارجی در ایران ۳ هزار و ۳۰۰ بوده است اما با تلاش‌هایی که انجام گرفته از سال ۹۴ تا ۹۷ این تعداد به ۴۳هزار نفر رسیده است.

وی گفت: از ۴۳ هزار نفر بیمه شده اتباع خارجی ۷۵درصد که شامل ۳۲ هزار نفر هستند مجرد و فاقد تبعی هستند. مدیرکل اتباع تأمین اجتماعی اظهارداشت: افرادی که دارای پروانه کار نیستند ولی دارای اقامت قانونی هستند می‌توانند از طریق بیمه اختیاری یا زنان خانه‌دار بیمه شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید