• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44736
+
-

نخستین لیگ ورزش کودکان کار دختر

خبرها
نخستین لیگ ورزش کودکان کار دختر


اولین لیگ ورزش کودکان کار دختر به همت خیران جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع) در تهران برگزار شد. روز برگزاری مسابقه برای ۱۸۰ دختری که هر صبحشان را در سوز سرمای زمستان با فال‌فروشی در چهارراه‌های پایتخت و نگاه‌های همراه با التماس شروع می‌کنند طور دیگری رقم خورد و با همه روزهای خاکستری زندگی‌شان یک فرق اساسی داشت.

 این بار نه با عنوان کودک کار که در قامت یک ورزشکار و یک دونده وارد گود زندگی شدند، لباس ورزشی تنشان کردند، با دخترانی از جنس خودشان رقابت کردند، با تمام توان کودکانه‌شان دویدند و در آخر نام‌آوران رشته دوومیدانی ایران که برای دلخوشی کودکان کار به ورزشگاه آمده بودند مدال قهرمانی و خداحافظی با ناامیدی را به گردنشان انداختند. به گزارش فارس، در این مسابقه که در ورزشگاه شهید کشوری برگزار شد، ۱۰ تیم از دخترانی که همگی کودکان کار هستند در ۳ رده سنی و ۳ رشته ورزشی آماده بازی شدند. مهسا منوچهری، مسئول برگزاری این لیگ گفت: «بعضی از کودکان کار به‌دلیل قرار گرفتن در معرض انواع آسیب‌ها تا ته خط پیش رفته و در سنین پایین انواع بزه‌ها را تجربه کرده بودند. ورزش فوتبال آنها را نجات داد.

تعدادی از همان کودکان حالا مربی تیم‌های فوتبال لیگ پرشین شدند، امید آنقدر جایش را در زندگی این بچه‌ها باز کرد که چند نفر از آنها حالا برای کنکور درس می‌خوانند، اما این اتفاق مثبت در چند سال گذشته برای پسران بود درحالی‌که تعداد دختران آسیب‌دیده در حاشیه تهران هم زیاد است و هیچ گریزی برای رهایی از آسیب در زندگی آنها وجود ندارد. تصمیم گرفتیم قدمی برایشان برداریم .»

این خبر را به اشتراک بگذارید