• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44738
+
-

اختلاف برسر بیمار یا مجرم‌بودن معتادان

خبرها
اختلاف برسر بیمار یا مجرم‌بودن معتادان


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق برآورد سازمان بهزیستی برای اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان، ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است درحالی‌که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تنها یک هزار و ۱۰۰ میلیارد یعنی کمتر از یک دهم برآورد ما به این قانون اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش مهر، وحید قبادی دانا با بیان اینکه حداقل باید ۲۵ درصد برآورد سازمان برای اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان را به بهزیستی اختصاص می‌دادند، گفت: حتی اگر بخواهیم ۱۰ درصد جمعیت هدف را به سطح مستمری قابل‌قبول برسانیم دست‌کم به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار یعنی بیش از دوبرابر این اختصاص نیاز داریم.

او اضافه کرد: با وجود این، تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت خاص کمبود منابع، از همین ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرایی کردن هرچه بهتر قانون استفاده کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسش مدیران مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ درباره کمبود بودجه این مراکز اذعان کرد: هنوز بین ما و برخی دیگر از نهادها درخصوص بیمار یا مجرم بودن معتادان اختلاف نظر هست و از طرفی، بودجه لازم برای اداره این مراکز نیز در اختیار سازمان دیگری است که تلاش می‌کنیم این اعتبارات به بهزیستی منتقل شود.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلات مراکز غیردولتی و خیرین به‌صورت اساسی پیگیری و حل شود باید فرایندهای سازمانی را اصلاح کنیم که این کار نیز باید با نگاه سیستمی انجام شود که قائم به شخص نباشد و ما بودیم یا نبودیم این راه‌حل‌ها دنبال شود. قبادی دانا در ارتباط با سیاست خانواده‌محوری در نگهداری از معلولان گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به‌کار می‌گیریم و در مجلس نیز پیگیری کرده‌ایم که بودجه لازم برای پرداخت حق پرستاری تأمین شود.

وی با تأکید مجدد بر اجرای قانون حمایت از معلولان گفت: مناسب‌سازی را باید از ادارات کل بهزیستی و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مرتبط شروع کنیم و سپس به سمت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر اماکن برویم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سال‌های آینده جامعه‌ ایران با یک سونامی سالمندی روبه‌رو خواهد شد، گفت: باید از هم‌اکنون تدبیر کنیم که وضعیتی مثل دهه ۶۰ که به‌علت کمبود مدارس به مدارس شیفت 2 و 3 هم رسیدیم، پیش نیاید و با بحرانی شدن شرایط، کاسه چه کنم دست نگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید