• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 دی 1397
کد مطلب : 44160
+
-

بازار داغ انتخابات هندبال

بازار داغ انتخابات هندبال

علیرضا رحیمی -رئیس فدراسیون هندبال- به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود کناره‌گیری کرد و سپس با تصمیم وزارت ورزش و جوانان، ثبت‌نام از کاندیداها برای تصدی پست ریاست خیلی زود در دستور کار قرار گرفت. در پایان مهلت 10روزه ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون هندبال، 21نفر ثبت‌نام کردند که در نهایت 15نفر تأیید صلاحیت شدند. بین اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان کنار نام رضا مهدوی قید شده بود به شرط ارائه مدرک تحصیلی معتبر تا 15روز قبل از مجمع انتخابات فدراسیون هندبال. محسن سمیع‌زاده -دبیر مجمع فدراسیون هندبال- درخصوص تأیید صلاحیت رضا مهدوی به میزان گفت: «مهدوی مدارک تحصیلی خود را ارائه داده بود که این مدارک،  معادل بود. چون این مدارک معادل بود من نمی‌توانستم آنها را نپذیرم و باید یک مقام بالاتر در این مورد تصمیم‌گیری می‌کرد. در جلسه تطبیق، تصمیم بر این شده که مهدوی مدارک تحصیلی‌اش را ارائه دهد که وی در تاریخ مورد نظرش این مدارک را تحویل نداد. با این حال به مهدوی این فرصت داده شد تا قبل از مجمع مدارک تحصیلی خود را ارائه دهد». دبیر مجمع فدراسیون هندبال درباره تأیید صلاحیت مرتضی غلامپور که صراف است و هیچ سابقه مدیریت ورزشی ندارد، تصریح کرد: «برای بار اول این فرد رد صلاحیت شد و در بار دوم مدارکی به من داد که از اتحادیه‌ صرافان نامه‌ای آورده بود. در آیین‌نامه بندی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر کسی کار اقتصادی کرده باشد و از اتحادیه صنفی خود تأییدیه‌ای بیاورد می‌تواند کاندیدا شود». سمیع‌زاده همچنین درخصوص اینکه آیا سوابق مدیریتی پاکدل، دیگر کاندید‌ای تأییدصلاحیت‌شده کافی بود، گفت: «پاکدل هم برای بار اول رد صلاحیت شده بود و در تجدید نظر مدارکی ارائه داد که من این مدارک را به شورای تجدیدنظر دادم. پاکدل در دوره قبل نایب‌رئیس بوده و مدرکی ارائه داد مبنی بر اینکه وی مدیرعامل باشگاه هم بوده است». شنیده‌ها حکایت از این دارد که رقابت جدی برای کسب صندلی ریاست فدراسیون هندبال را باید بین هادی خلیلی و علیرضا پاکدل دانست. خلیلی از مدیران وزارت ورزش و اهالی هندبال است و گفته می‌شود پاکدل از حمایت علیرضا رحیمی برخوردار است که البته رحیمی این مسئله را تأیید نکرده است.
   مجلس پاسخ می‌دهد
از سوی دیگر انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هنوز به دلایل قانونی منع به‌کارگیری بازنشستگان در تعلیق به‌ سر می‌برد. ماجرا بر سر «شغل‌بودن» ریاست هیأت‌های استانی است که اگر چنین باشد و روسا بازنشسته باشند، نمی‌توانند طبق این قانون به کار مشغول باشند.
هفته پیش داورزنی- معاون ورزشی وزارت ورزش- اعلام کرد که مجلس پاسخ سؤال این وزارتخانه را داده، به‌صورتی که هیأت‌های ورزشی استانی را از شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خارج کرده است. اما در همین رابطه مهدی مستجاب‌الدعوه -مسئول امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی- می‌گوید:
« برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها، منتظر نامه مکتوب دولت درخصوص معاف شدن هیأت‌های ورزشی از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستیم». او در عین حال به حرفه‌ای داورزنی هم اشاره کرده: «گرچه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌‌ای وزارت ورزش و جوانان در اظهارات اخیر خود اعلام کردند که طبق استعلامی که از ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی داشتیم، هیأت‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، اما ما برای اجرای این قانون منتظر پاسخ مکتوب از طرف مجلس هستیم تا به هیأت‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کنیم. تا زمانی که نامه مکتوب دریافت نکنیم، به‌صورت شفاهی نمی‌توانیم این قانون را اجرا و انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را برگزار کنیم. بنابراین منتظر نامه کتبی از سوی مجلس هستیم تا انتخابات را برگزار کنیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید