• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181922
+
-

لهستان علیه هندبال ایران

بعد از مصدومیت 2بازیکن اصلی تیم ملی قبل از مسابقات جهانی، 2بازیکن کلیدی تیم هم بدون ویزا مانده‌اند

لهستان علیه هندبال ایران

لهستان کار تیم ملی هندبال ایران را سخت‌تر کرد. تیم ملی در نخستین ساعت‌های روز سه‌شنبه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، ایران را به مقصد لهستان ترک کرد اما 2بازیکن کلیدی این تیم به‌دلیل نداشتن ویزا در تهران ماندند. با اینکه یک هفته تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان فرصت است و همه به صدور ویزای این2بازیکن امیدوار هستند اما این اتفاقات به ضرر تیم ملی شد.
تیم ایران کار راحتی در مسابقات قهرمانی جهان ندارد. اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی هم‌گروهی‌های ایران هستند؛ 3تیمی که شکست‌دادن‌شان سخت‌ترین کار ممکن به‌نظر می‌رسد. در این شرایط یک مشکل هم به مشکلات تیم اضافه شده است. پیش از این سیدعلیرضا موسوی و یونس آثاری، از بازیکنان اصلی تیم مصدوم شده بودند و حالا هم سفارت لهستان به 2بازیکن کلیدی دیگر تیم ویزا نداده است. محمدرضا اورعی و محمدرضا کاظمی بازیکنانی بودند که بهترین گزینه برای جایگزینی مصدومان بودند اما حالا حضور آنها در مسابقات با اما و اگر روبه‌رو شده است.
از همان روزهای اولی که فدراسیون هندبال ایران به‌دنبال گرفتن ویزای نفرات اعزامی بود، این نگرانی وجود داشت که تیم به مشکل بخورد. با اینکه فدراسیون لیست همه نفرات و مدارک مورد نیاز را یک‌جا تحویل سفارت داد ولی ویزا‌ها یک‌جا صادر نشد. هفته‌های گذشته، سفارت هر بار برای یکی دو نفر از نفرات ویزا صادر کرد. این روند به این ختم شد که 2بازیکن بدون ویزا مانده‌اند.
مسابقات از پنجشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. طبق اطلاعیه‌ای که فدراسیون هندبال ایران دیروز صادر کرد، فدراسیون جهانی، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه ایران به همراه فدراسیون ایران و لهستان پیگیر هستند که این 2بازیکن به مسابقات برسند. فدراسیون و اعضای تیم ملی امیدوارند این اتفاق بیفتد، به‌خصوص اینکه یک هفته تا شروع مسابقات فرصت هست اما اورعی و کاظمی نه‌تنها مسابقات تدارکاتی را از دست می‌دهند که بدون تمرکز کافی رقابت‌ها را آغاز می‌کنند و این چیزی نیست که به نفع تیم در سخت‌ترین میدان باشد. طبق برنامه‌ای که وسلین وویوویچ، سرمربی تیم ملی داشت، قرار است تیم 4بازی دوستانه در کاتوویتس لهستان داشته باشد.
تورنمنت چهارجانبه از عصر دیروز آغاز شد و میزبان در کنار تیم‌های ایران، مراکش و بلژیک خودشان را برای مسابقات جهانی آماده می‌کنند. هدف وسلین از حضور در این تورنمنت بالا بردن سطح آمادگی تیم است. در نبود 2بازیکن اصلی، شاید او نتواند همه برنامه‌هایی را که داشت، پیاده کند. تیم ایران غیراز حضور در این تورنمنت، روز 18دی هم یک بازی دوستانه با کره‌جنوبی دارد. در بهترین حالت شاید بازیکنان غایب به این بازی برسند. مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار می‌شود و میزبان گروه ایران، لهستان است. تیم ایران بعد از انجام 4بازی تدارکاتی در شهر کاتوویتس، راهی کراکوف می‌شود تا رقابت‌های اصلی را آغاز کند. ایران که در گروه A حضور دارد، پنجشنبه هفته آینده با شیلی بازی می‌کند، 2روز بعد مقابل مونته‌نگرو قرار می‌گیرد و بازی آخر هم دوشنبه 26دی مقابل اسپانیا برگزار می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید