• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 20 دی 1397
کد مطلب : 44140
+
-

اتفاق خوب هفته

هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌.  د‌ر اینجا، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.

شروع طوفانی ایران در جام ملت‌های آسیا


تیم‌ملی فوتبال ایران با شکست 5‌بر‌صفر یمن شروع بسیار خوبی در جام ملت‌های آسیا داشت. اتفاق خوبی که حال فوتبال‌دوستان را خیلی خوب کرد. در این دیدار مهدی طارمی (2گل)، سردار آزمون، سامان قدوس و اشکان دژاگه برای ایران گل زدند. هرچند 3 امتیاز این بازی و نتیجه پرگلش نوید روزهای خوب و بازی‌های دیدنی دیگری را از تیم ملی فوتبال کشورمان می‌دهد، اما 2بازی دیگر ایران با عراق و ویتنام  می‌تواند خیلی تعیین‌کننده و حساس باشد.  علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج‌صفی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، سردار آزمون، وحید امیری، پژمان منتظری و سامان قدوس  در این دیدار برای ایران بازی کردند. جام ملت‌های آسیا  در کشور امارات در حال برگزاری است.

افتتاح باغ هنر بم و تحقق یک آرزو


از خوب‌ترین خبرهای هفته گذشته افتتاح باغ هنر بم بود. مجموعه «باغ هنر بم» از پروژه‌هایی است که کلید ساخت آن پس از زلزله دلخراش بم و سپس برگزاری کنسرت «هم‌نوا با بم» زده شد و سرانجام بعد از 16سال از آغاز ساخت، روز پنجشنبه سیزدهم دی‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی افتتاح شد؛ پروژه‌ای که سال‌ها قبل و بعد از زلزله بم برای کاستن از آلام مردم داغدیده و «بازسازی‌ِ روحیه مردم»، محمدرضا شجریان چاره‌ای اندیشیده بود. با همت استاد حدود ۴۰۰میلیون‌تومان از محل برگزاری کنسرت‌ها و فروش دی‌وی‌دی‌های آن جمع شد و پروژه کلید خورد. شورای شهر بم نیز زمینی به وسعت ۱۴هکتار برای احداث باغ هنر تحویل شجریان داد. او تیمی داوطلب تشکیل داد که بخش‌های مختلف پروژه را مدیریت کنند.

حذف کنکور ورودی دانشگاه‌ها


هفته گذشته خبر خوش حذف کنکور را ابتدا وزیر آموزش و پرورش در توییتر منتشر کرد. سید محمد بطحایی در حساب شخصی توییتر خود از تعیین تکلیف کنکور خبر داد و نوشت: «امروز چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح جلسه تعیین تکلیف کنکور سال آینده برگزار شد. ورود به ۸۵درصد ظرفیت دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور و تحمل اضطراب‌های طاقت‌فرسا ندارد و صرفا سوابق تحصیلی ملاک عمل است». بر این اساس حداقل ۸۵درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور، از سال۹۸ به بعد صرفا براساس سوابق تحصیلی و خارج از فرایند آزمون سراسری انجام می‌شود. آیین‌نامه اجرایی این مصوبه تا پایان دی‌ماه ۹۷ در سازمان سنجش تهیه می‌شود و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال۹۸ به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

خیابان ولیعصرعج  در راه ثبت جهانی


خیابان ولیعصر(عج) در ۷دی‌ماه سال۱۳۹۰ ثبت ملی شد اما اخیرا خبرهایی منتشر شده که قرار است همزمان با 90سالگی خیابان ولیعصر، این خیابان ثبت جهانی شود. مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی با بیان اینکه این کار یک پروسه طولانی است، گفته: «در فهرست انتظار ما حدود 70اثر وجود دارد و این انتخاب ماست که کدام را در اولویت قرار دهیم. این پرونده پس از ارسال به یونسکو حدود  ‌18ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمایندگانی از یونسکو برای کنترل وضعیت اثر معرفی شده و اینکه ارزش‌هایی که از آن صحبت شده با واقعیت منطبق است یا نه به کشور مقصد سفر می‌کنند». برای اینکه یک اثر ثبت جهانی شود علاوه بر اینکه باید دارای ارزش‌های منحصر به فرد باشد از لحاظ مدیریتی و حفاظتی هم باید وضعیت مطلوبی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید