• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 44034
+
-

2 نوجوان مفقودشده در فولادشهر به طرز عجیبی از مرگ نجات یافتند

5شبانه‌روز زندگی در غار

5شبانه‌روز زندگی در غار


5روز جست‌وجوی گروه‌های امداد برای یافتن 2پسر نوجوان که به‌طرز عجیبی ناپدید شده بودند به یافتن پیکر نیمه‌جان آنها در غاری واقع در کوه‌های اطراف فولادشهر منجر شد. امدادگران در شرایطی این 2پسر را پیدا کردند که بی‌حال در کف غار افتاده بودند. به گزارش همشهری، روز پنجشنبه هفته گذشته والدین پسری 15ساله نزد مأموران انتظامی فولادشهر در استان اصفهان رفتند و از ناپدید شدن فرزندشان خبر دادند. آنها مدعی بودند پسرشان به مقصد نامعلومی از خانه خارج شده و برنگشته است و هیچ‌یک از دوستانش هم از او خبری ندارند.

با ثبت مشخصات نوجوان مفقودشده مأموران تلاش‌های خود برای یافتن او را آغاز کردند اما نتوانستند ردی از او به‌دست بیاورند. در همین حال پدر و مادر یکی از دوستان این پسر نزد پلیس رفتند و گفتند پسر 17ساله آنها هم مفقود شده است. چون این 2نوجوان با یکدیگر دوست بودند این احتمال که آنها با هم باشند قوت گرفت. از سویی مأموران در جریان تحقیقات میدانی از یک سوپرمارکت که در نزدیکی پارک‌جنگلی لنجان قرار دارد پی بردند که این 2نوجوان روز پنجشنبه همراه یکدیگر به آنجا رفته و بعد از خرید مقداری مواد غذایی به پارک جنگلی رفته‌اند. دیگر برای مأموران مسجل شده بود که 2نوجوان مفقودشده وارد پارک جنگلی شده‌اند. به همین دلیل برای یافتن آنها از هلال احمر و آتش‌نشانی درخواست کمک شد. داریوش کریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان در این‌باره به همشهری می‌گوید: «پارک جنگلی لنجان به منطقه‌ای کوهستانی منتهی می‌شود.

پارک وسعت چندانی ندارد و همکارانم 2روز آنجا را جست‌وجو کردند اما نتوانستند ردی از 2پسر نوجوان به‌دست بیاورند. دیگر مطمئن شده بودیم که آنها در پارک نیستند و به‌احتمال زیاد وارد منطقه کوهستانی شده‌اند.» وی ادامه می‌دهد: «آنجا تا کیلومترها فقط کوه بود و در صورتی که مفقودشدگان به آن منطقه رفته بودند جانشان در خطر بود. به همین دلیل جست‌وجوها تا شعاع چندکیلومتری در منطقه کوهستانی ادامه یافت.»  چند روز از ناپدید شدن این 2پسر می‌گذشت و معلوم نبود آنها در این مدت چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند. با اینکه امدادگران اطمینان داشتند آنها تا اندازه‌ای آب و غذا در اختیار دارند اما سرمای هوا آنها را نگران کرده بود.

جست‌وجوها برای یافتن 2پسر نوجوان ادامه یافت تا اینکه روز دوشنبه اعضای یکی از تیم‌های جست‌وجو با غار کوچکی روبه‌رو شدند. آنجا تاریک بود و هیچ صدایی به گوش نمی‌رسید. با این حال یکی از امدادگران با چراغ‌قوه وارد غار شد. غار حدود 4متر عمق داشت و وقتی این امدادگر به انتهای آنها رسید با پیکر نیمه‌جان 2پسر نوجوان روبه‌رو شد که از فرط بی‌حالی روی زمین افتاده بودند. آنها هنوز زنده بودند و اگر امدادگران چندساعت دیرتر پیدایشان می‌کردند جانشان به خطر می‌افتاد. معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان می‌گوید: «وقتی همکارانم 2نوجوان را در غار پیدا کردند آنها بی‌حال بودند و حتی قادر به صحبت کردن نبودند.

در این شرایط آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و به این ترتیب از مرگ نجات یافتند.» وی درباره انگیزه آنها برای وارد شدن به غار می‌گوید: «هنوز به‌درستی علت این تصمیم خطرناک 2پسر نوجوان معلوم نیست و آنها در بیمارستان بستری هستند و تحت درمان قرار دارند. ما بعد از تحقیقات اولیه مطمئن بودیم که آنها مواد خوراکی در اختیار دارند اما اینکه چطور در سرمای این فصل از سال دوام آورده‌اند عجیب و شبیه یک معجزه است. در حقیقت اگر آن غار در آنجا وجود نداشت و آنها به آن پناه نمی‌بردند احتمال زنده ماندنشان خیلی کم بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید