• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43840
+
-

افزایش ۲۸۰ درصدی خرید و فروش حیات‌وحش


نگهداری و خرید و فروش حیات‌وحش زنده و غیرزنده طی ۹‌ماه اخیر ۲۸۲ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، جمشید محبت‌خانی -فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور- با اعلام این خبر افزود: افزایش آمار خرید و فروش حیات‌وحش مربوط به عقرب‌هاست که در یک دوره خرید و فروش آنها افزایش یافته بود.

وی با اشاره به همکاری ناجا با یگان محیط‌زیست در حوزه‌ جرائم فضای مجازی، تصریح کرد:‌ امکان خرید و فروش حیات‌وحش و تاکسیدرمی حیات‌وحش در سایت‌های دیوار و شیپور توسط پلیس فتا فیلتر شده است. همچنین سعی داریم برای برخورد با جرائم در فضای مجازی شامل خرید و فروش حیات‌وحش زنده و غیرزنده  و حیوان‌آزاری، با همکاری پلیس ناجا اقدامات جدی انجام دهیم. به همین منظور یک رابط از سوی یگان محیط‌زیست انتخاب شده و در ناجا دوره‌ آموزشی گذرانده است. محبت‌خانی گفت: متأسفانه از سال۹۴ حق‌الکشف محیط‌بانان پرداخت نشده است،
درحالی‌که این حق محیط‌بانان است؛ بنابراین سعی می‌کنیم تا سال آینده حق‌الکشف محیط‌بانان و نیروهای انتظامی را که در کشفیات محیط‌زیستی نقش داشتند پرداخت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه ۱۱درصد اراضی کشور در حوزه مناطق چهارگانه است، گفت: این مناطق شامل ۳۱ پارک ملی، ۳۸ اثر طبیعی، ۴۶ پناهگاه حیات‌وحش و ۱۶۹ منطقه حفاظت‌شده می‌شود. وی با بیان اینکه ۶۹ پاسگاه محیط‌بانی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست وجود دارد، یادآور شد: از ۶۰۹ پاسگاه، ۵۲۰ پاسگاه دایر است و ۸۰ پاسگاه به‌دلیل کمبود نیروی انسانی خالی شده است. که سعی داریم کمبود نیروی محیط‌بان را جبران کنیم.

محبت‌خانی گفت: در هفته جاری از طریق سایت سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت‌نام‌ برای شرکت در آزمون محیط‌بانی انجام می‌شود و برای سال جدید ۳۵۰محیط‌بان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به پاسگاه‌ها اعزام خواهند شد.  

 

این خبر را به اشتراک بگذارید