• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 26 دی 1396
کد مطلب : 4378
+
-

گلستان بعد از 20 سال به فجر رسید

بنیامین شریعتی اشرفی/ گرگان - خبرنگار:

«دشمن خدا» اثر برگزیده جشنواره سراسری سوره ماه و ایثار این بار بر صحنه تئاتر فجر اجرا می‌شود. اثری که توانست بعد از 2 دهه یک بار دیگر گلستان را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایندگی کند. عمادالدین رجبلو، کارگردان و نویسنده این نمایش دو اپیزودی است. یکی از ویژگی‌های جالب این گروه، جوان و نوجوان بودن عوامل آن است. نمایش در 2 اپیزود با موضوع صداقت اجرا می‌شود. گفت و گوی ما را با وی بخوانید.

 

 

شنیده‌ام ماجرای زیادی تا رسیدن به جشنواره طی کرده اید. درست است؟ 

بله. خلق این نمایش هم قصه زیادی دارد. از سال 93 روی تم داستان کار می‌کردم و نمایش اواخر همان سال شکل گرفت. آن زمان در برخی مدارس تئاتر کار می‌کردم و همین موضوع به شکل گیری قصه به ویژه در اپیزود نخست کمک کرد. سال 94 کار را دوباره بازنویسی کردیم. همان زمان در جشنواره «افتو» حوزه هنری شرکت کردیم. در آن جشنواره کار برگزیده و قرار شد اجرای عمومی شود. امسال هم می‌خواستیم در جشنواره فجر شرکت کنیم، اما متاسفانه در فراخوان بندی ذکر شده بود، ‌مبنی براین که شرکت کنندگان در سایر جشنواره‌ها نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. 

 

پس چطور به جشنواره راه پیدا کردید؟ 

نامه‌ای که مستقیم به دبیرخانه ارسال کرده بودم، اثرگذار بود. از سوی دیگر شکل داوری هم امسال متفاوت بود. دفترچه‌ای وجود داشت که پیش‌تر اشخاصی که در طول سال کارها را دیده بودند، نظراتشان را در آن می‌نوشتند. خوشبختانه در آن دفترچه ما امتیازهای بالایی داشتیم و این طور شد که اثر پس از طی راه طولانی وارد بخش مرور آثار جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد. 

 

پس باید از این اتفاق، خرسند باشید؟ 

بله. فکر می‌کنم برگزیدگی این اثر در جشنواره ما را به یاد روزهایی بیندازد که می‌گفتند؛ گرگان مهد تئاتر ایران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید