• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43764
+
-

خبرهای کوتاه


بومی‌سازی در فولاد مبارکه
فولاد مبارکه با به‌کارگیری راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی، تاکنون 60گروه کالای مواد مصرفی مورد نیاز خطوط تولید خود را بومی‌سازی کرده است. به گزارش همشهری، محمدرضا ممتاز مدیر خرید مواد مصرفی فولاد مبارکه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری و اعتماد به شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان به ریسک‌پذیری بالایی نیاز داشت، اما فولاد مبارکه به‌عنوان موتور محرک بسیاری از صنایع بالا و پایین‌دست با قبول این ریسک و حمایت مالی و فنی از این سازندگان، شرایطی فراهم کرده که هم‌اکنون دانش فنی ساخت و تولید این تعداد کالای مصرفی موردنیاز صنعت فولاد کشور در شرایط تحریم به‌دست آمده است.

 
افتتاح 40 فروشگاه جدید
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از برنامه تأسیس و افتتاح 40‌فروشگاه بزرگ و مدرن در این مجموعه خبر داد. به گزارش همشهری، رسول محمدی در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کالا گفت: تا پایان امسال در مجموع 55هزار متر‌مربع به وسعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سراسر کشور اضافه خواهد شد. به گفته او هم‌اکنون مجموع مساحت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه 180هزار مترمربع است.

 
استقبال از اوراق آتی سبد سهام
معاون بازار بورس تهران گفت: ایجاد بازار معاملات قراردادهای آتی سبد سهام با استقبال سرمایه‌گذاران همراه شده، به‌طوری‌که در 16روز کاری ارزش معاملات آن از 100میلیارد ریال عبور کرده است. به گزارش روابط عمومی بورس تهران، سیدمهدی پارچینی هدف اصلی ابزار آتی سبد سهام را مدیریت ریسک دانست و افزود: این ابزار برای سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان ابزار پوشش ریسک استفاده می‌شود. پارچینی توضیح داد: در بازار قراردادهای آتی سبد سهام، از 25آذر تا‌کنون 1551قرارداد به ارزش بیش از 100میلیارد ریال مورد معامله قرارگرفته است؛ درحالی‌که متوسط سالانه ارزش معاملات بازار آتی از سال89 تا 95برابر با 91میلیارد ریال به‌ازای هر سال بوده است. این امر نشانگر استقبال فعالان بازار از ابزار جدید آتی سبد سهام در این مدت بسیار کوتاه است.

 
۴۰درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به آمار شاغلان گفت: طبق آمار، میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، امیدعلی پارسا نرخ بیکاری جوانان را 27درصد اعلام کرد و افزود: در 9ماه امسال 550هزار شغل ایجاد شده اما نسبت به نیاز کشور که 900هزار شغل است، کم است.

 
افزایش 25درصدی تعمیرات لوازم خانگی
مدیرعامل سام سرویس گفت: در چند‌ماه اخیر به‌دلیل وضعیت اقتصادی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد که از همان دستگاه‌های قدیمی استفاده کند. وحید نجفی در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: همین امر باعث شده که مراجعه به بخش خدمات پس از فروش و مصرف قطعات یدکی بیشتر شود. به‌طور تقریبی اگر بخواهیم محاسبه کنیم در 8‌ماه سال‌جاری نسبت به سال قبل 25درصد تقاضای تعمیرات بیشتر شده است.

 
افزایش تسهیلات ساخت‌وساز در بافت‌های ناکارآمد شهری
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به افزایش تسهیلات ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهری تا ۱۱۰میلیون تومان اشاره کرد و گفت: سود تعیین شده برای این نوع وام‌ها ۹ و ۱۸درصد است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، «هوشنگ عشایری» افزود: پیش از این سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در کلانشهرها ۵۰میلیون و سایر شهرها ۴۰میلیون تومان بود اما چون کافی نبود با هماهنگی بانک مسکن قرار شد تفاوت آن تا ۱۱۰میلیون تومان به سازندگان پرداخت شود.

 
فرصت دوباره به مشمولان سهام عدالت
 معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشمولان از فرصت به‌وجود آمده برای ثبت شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت بابت دریافت سود، استفاده کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی‌، داوود خانی تاکید کرد: با موافقت وزیر اقتصاد، امکان ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت در سامانه سهام عدالت از روز یازدهم دی‌ماه فراهم آمده است. بر این اساس همه مشمولانی که تا‌کنون موفق به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir نشده‌اند، می‌توانند نسبت به ورود و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود در این سامانه اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید