• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43755
+
-

سیر نزولی قیمت مرغ؛ گوشت قرمز گران ماند

دیروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به 13هزار و 800تومان و گوشت قرمز شقه گوسفندی به 72هزار تومان رسید

بازار
سیر نزولی قیمت مرغ؛ گوشت قرمز گران ماند


رشد عرضه و کاهش نسبی تقاضا برای گوشت مرغ زمینه کاهش 500تومانی قیمت این فرآورده را در 2روز گذشته فراهم کرده؛ به‌نحوی که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ که روز شنبه هفته جاری با کاهش 300تومانی به مرز 14هزار تومان رسیده بود، دیروز (یکشنبه) به 13هزار و 800تومان کاهش یافت. اما در بازار گوشت قرمز به‌نظر می‌رسد سیاست‌های ستاد تنظیم بازار برای افزایش عرضه گوشت گرم و منجمد نتایج چندان مثبتی به همراه نداشته و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز شقه گوسفندی در مرز 72هزار تومان باقی مانده است.

به‌گزارش همشهری، براساس اطلاعیه اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استعلامی کشتارگاه‌های تهران دیروز (یکشنبه) 12هزار و 600، پخش 12هزار و 800، خرده‌فروشی13هزار و 800، خرده‌فروشی مرغ شمال 13هزار و 300، قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 12هزار و 300، سینه با کتف24هزار، سینه بدون کتف 26هزار و فیله 27هزار تومان بوده است که با این روند نرخ خرده‌فروشی گوشت مرغ همچنان به سیر نزولی خود ادامه می‌دهد. با این روند دیروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با کاهش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز شنبه هفته جاری همراه بود و نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری ۹هزار و ۲۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۶۰۰، توزیع در واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۸۰۰ و خرده‌فروشی به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.


گوشت قرمز بالا ماند
قیمت خرده‌فروشی هر کیلو گوشت شقه گوسفندی در بازار به ۷۲هزار تومان رسید که بیانگر بالا ماندن قیمت این محصول و مؤثر نبودن سیاست‌های رشد نسبی عرضه بر کاهش قیمت آن است. این شرایط موجب شده تا واحدهای قصابی خرده‌فروشی در سطح شهر با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفند در کشتارگاه افزایش یافته، قیمت دیروز هر کیلو گوشت گوسفند در کشتارگاه را ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان قلمداد و اعلام کنند که واحدهای صنفی عرضه مواد پروتئینی با سود محاسبه شده از سوی اتحادیه، هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی را به نرخ ۷۲هزار تومان به فروش می‌رسانند که البته این قیمت در نقاط مختلف شهر متفاوت است. اما رئیس شورای تأمین دام کشور از افزایش حجم عرضه گوشت‌های وارداتی خبر داده و به ایرنا گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز اقدام به افزایش حجم واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت یخ‌زده گوساله، دام زنده وارداتی گوسفندی رومانیایی و گوشت گرم گوساله کرده است.
منصور پوریان علت تأخیر در توزیع گوشت‌های وارداتی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای را شرایط نامساعد آب و هوایی دانست و افزود: اکنون علاوه بر عرضه نامحدود روزانه گوشت گوساله یخ زده و گوشت گرم گوسفندی به میزان روزانه 100‌تا‌150تن، از این هفته تا هفته آینده روزانه 100‌تا‌120تن لاشه از محل واردات دام زنده گوسفندی رومانیایی و گوشت گرم گوساله با قیمت‌های تنظیم بازاری عرضه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید