• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43676
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YN9A
+
-

بازگشت رئیس بازنشسته

بازگشت رئیس بازنشسته

محمد صادق فرجی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته مشکلی ندارد؛ این خبری است که یکی از نزدیکان به وزارت ورزش می‌گوید. فرجی تا روز پانزدهم آذرماه ریاست این فدراسیون را به‌عهده داشت اما او هم مثل دیگر مدیران بازنشسته ورزش به اجبار استعفا داد. قانون منع حضور بازنشستگان در پست‌های مدیریتی، اجازه ادامه مدیریت در این فدراسیون را به فرجی نداد. بعد از این جدایی، محسن آشوری- دبیر فدراسیون- به‌عنوان سرپرست انتخاب شد و نخستین کاری که آشوری در دستور کار قرار داد، فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بود. تصور می‌شد آشوری گزینه اصلی در رقابت با دیگر نامزدها باشد اما 12 دی، در آخرین فرصت برای ثبت‌نام، اتفاق عجیبی افتاد، فرجی هم مدعی حضور در انتخابات شد.
مدیران وزارت ورزش که برای استعفای فرجی و دیگر بازنشسته‌ها مصر بودند، چطور به ثبت‌نام او واکنش نشان نداده‌اند؟ به‌نظر می‌رسد خود وزارت ورزش موافق حضور دوباره فرجی در فدراسیون کاراته است؛ چرا که اگر غیر از این بود، ثبت‌نام او غیرقانونی اعلام می‌شد نه اینکه کیکاوس سعیدی- خزانه‌دار کمیته ملی المپیک و یکی از نامزدها رقابت شروع نشده- به‌خاطر حضور فرجی از رقابت در انتخابات انصراف می‌داد. یکی از نزدیکان به وزارت ورزش می‌گوید: «مشکل فرجی حل شده و خود مسئولان وزارت ورزش از او خواسته‌اند تا ثبت‌نام کند.» فرجی قبلا هم با استفاده از قانون مدیریت ایثارگری بازگشت به‌کار کرده بود و درحالی‌که هر مدیری فقط یک‌بار می‌تواند از این قانون استفاده کند اما گفته می‌شود او دوباره با کمک از این قانون، مشکل بازنشستگی‌اش را حل کرده است.
از زمان استعفا و ثبت‌نام فرجی برای انتخابات کمتر از یک‌ماه فاصله بوده و حالا برای بازگشت او به صندلی ریاستش باید انتخابات دیگری برگزار شود؛ انتخاباتی که کم هزینه نیست. حضور اعضای مجمع در تهران پرخرج است، بلیت هواپیما، ناهار، هزینه هتل برای آنهایی که نمی‌توانند همان شب به شهرهایشان برگردند و... برگزاری انتخابات حدود 50میلیون تومان پول می‌خواهد.
 فرجی 28دی‌ماه 95 به ریاست فدراسیون رسید و 25‌ماه از ریاست چهار ساله او مانده بود که برکنار شد و حالا یک انتخابات دیگر در راه است. در فدراسیون کاراته از این رفت‌وآمدها کم نبوده. از سال 2005که حبیب‌الله ناظریان از ریاست فدراسیون کنار رفت، این فدراسیون 9رئیس داشته. در 13 سال به جای اینکه 3انتخابات برگزار شود، 9
انتخابات برگزار شده است. غیر از هزینه‌هایی که این رفت‌وآمدها دارد، کاراته‌ای‌ها نگران وجهه جهانی‌شان هم هستند. بعد از برکناری هر رئیسی، رئیس جدید باید به فدراسیون جهانی معرفی شود و این بی‌ثباتی مدیریتی نه‌تنها لطمه‌هایی به این رشته زده که وجهه بین‌المللی آن را هم خدشه‌دار می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید