• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 بهمن 1401
کد مطلب : 184525
+
-

با مردم/مبلغ عیدی کارگران بازنشسته نباید مطابق با عیدی کارمندان بازنشسته باشد

کارگران بازنشسته تمام سال‌های خدمت‌شان حق بیمه خود را از حقوقشان پرداخت کرده‌اند بدون آنکه درصدی از آن را دولت پرداخت کند. از طرفی هم طبق قانون کار و تامین‌اجتماعی، میزان عیدی پرداختی کارگران می‌بایست مطابق با 2برابرحداقل حقوق باشد. این در حالی است که مبلغ عیدی کارگران بازنشسته مطابق با کارمندان پرداخت می‌شود. جدای از عادلانه نبودن این وضعیت، جا دارد که مسئولان مبلغ عیدی بازنشستگان را حتی بیشتر از شاغلین درنظر بگیرند چرا که اکثر بازنشستگان در سن و سالی هستند که فرزندانشان ازدواج کرده، نوه دارند و به‌اصطلاح عیالوار شده‌اند. وضعیت گرانی و تورم هم که معلوم است خصوصا با نزدیک شدن به ایام عید و سال جدید. به همین‌خاطرخواهشمندیم در زمینه پرداخت عیدی به بازنشستگان تجدیدنظر شود.
نراقی از تهران

بازار 400ساله قیصریه اصفهان در معرض خطر است
بخش‌هایی از بازار قیصریه اصفهان با قدمتی 400ساله، در حال ریزش و نابودی است. سازمان میراث‌فرهنگی اصفهان درصدد مرمت و احیای این بنای تاریخی برآمده اما متأسفانه برخی از کسبه همکاری نکرده و از این کار ممانعت می‌کنند. مسئولان باید با استفاده از راهکارهای قانونی این عده را مجاب به همکاری کنند چون درصورت ریزش و نابودی این بنا، علاوه بر از دست رفتن این سرمایه ملی مطمئنا خطرات جانی و مالی فراوانی به بار خواهد آمد.
 وفایی از اصفهان

ورودی پله‌برقی پل‌عابر سیدخندان بسته شده‌است
ورودی پله‌‌برقی پل‌عابر سیدخندان مدتی است که بسته شده و کار نمی‌کند. با توجه به پرتردد بودن و شلوغی این منطقه، رد شدن از عرض خیابان جدای از ایجاد ترافیک وکندی حرکت خودروها، خصوصا هنگام شب خطرناک و حادثه‌آفرین است. لطفا هرچه زودتر نسبت به بازگشایی این پل اقدام شود.
موسوی‌نسب از تهران

پیامک
ساخت جاده جندق به آرادان نیمه‌کاره رها شده‌است

یقینا ساخت جاده جندق به آرادان در استان اصفهان، مسیر ترانزیتی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد. معلوم نیست که چرا عملیات ساخت این جاده مدت‌هاست که نیمه‌کاره مانده و به حال خود رها شده است. از مسئولان راهداری استان درخواست داریم تا با اتمام و ساخت آن با ایجاد یک معبر ترانزیتی، به شکوفایی و رونق اقتصادی این شهرها کمک کنند.
ثابتی از جندق

دلیل انتشار بوی نامطبوع در برخی از ایستگاه‌های مترو چیست؟
به تازگی در برخی از ایستگاه‌های مترو بوی بسیار بد و نامطبوعی به مشام می‌رسد که گاهی اوقات نفس‌کشیدن را هم دشوار می‌کند. با توجه به اینکه ایستگاه‌های مترو در عمق زمین هستند و جا‌به‌جایی هوا در آنها خیلی خوب و درست صورت نمی‌گیرد خواهشمندیم مسئولان هر چه زودتر جهت رفع این مشکل اقدام کنند.
خامسی از تهران

  پاسخ مسئولان
اتوبوس‌های کمکی برای حل مشکل خط پارک‌وی به راه‌آهن دپو شده‌اند
روابط‌عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «وضعیت اتوبوس‌های نوبت عصر پارک‌وی به راه‌آهن بررسی شود» در ستون با مردم روز 10دی‌ماه پاسخ داده است:
در ساعات پیک مسافر، ترافیک و تردد حجم انبوه سواری‌ها داخل لاین ویژه اتوبوس (حد فاصل میرداماد تا نیایش و نیایش تا امانیه) در خط152(پایانه معین -پارک‌وی) موجب اختلال در امر خدمت‌رسانی شرکت واحد می‌شود. به همین منظور عوامل این مجموعه ضمن بررسی از طریق سیستم نظارت تصویری، تعدادی اتوبوس در خطوط پرتردد دپو کرده تا امر جا‌به‌جایی شهروندان تسهیل شود و در صورت هرگونه اختلال در فرایند خدمت‌رسانی، به فوریت نسبت به هماهنگی‌های لازم برای مرتفع کردن آن اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید