• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43558
+
-

کافه مجلس | سیاست

  قانون برای حفظ جایگاه مجلس

غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح حفظ جایگاه و اقتدار مجلس در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: ۵ طرح در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد حضور منظم نمایندگان در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس، عدم‌استفاده از موبایل در صحن علنی مجلس تدوین شده است. او در گفت‌وگو با مهر، ادامه داد: در یکی از این طرح‌ها، دولت مکلف خواهد شد بودجه شرکت‌های دولتی را شهریور‌ماه به مجلس ارائه کند تا قبل از ارائه لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

  ورود مجلس به بحث شکنجه

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درباره بررسی ادعاهای  اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان کارگران هفت‌تپه که در جریان اعتراضات کارگران این مجتمع بازداشت شده و  ادعا کرده که شکنجه شده است، به ایلنا گفت: امکان دارد این موضوع در کمیسیون قضایی مطرح شود اما در هر صورت این ادعایی است که باید اثبات شود و نیاز به رسیدگی قضایی دارد.

  بررسی استانی‌شدن انتخابات مجلس در دستور کار بهارستان

نمایندگان در جلسات این هفته‌شان سؤال از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس درباره استانی‌شدن را در دستور کار دارند. به گزارش خانه ملت، در هفته جاری، وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سؤالات‌ حسین مقصودی و حسن کامران راهی بهارستان می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای پاسخ به سؤالات شهاب نادری و سمیه محمودی، نماینده شهرضا در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید