• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43557
+
-

حبس طولانی‌مدت برای شهرام جزایری

عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در حاشیه نشست با رئیس اتاق بازرگانی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده شهرام جزایری که در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده بود، چند وقت پیش به صدور کیفرخواست منجر شد و این فرد در دادگاه بدوی به حبس نسبتا طولانی محکوم شده است، ولی از آنجایی که حکم قطعی نیست پس از قطعیت، میزان آن اعلام خواهد شد.

به‌گزارش میزان، دادستان تهران در ادامه پرونده فردی را مورد اشاره قرار داد که اخیرا مدعی تقلب 8میلیون رأی در انتخابات سال٨٨ شده بود و بیان داشت: مطابق بررسی‌ها این اظهارات صحت نداشت و این فرد هفته قبل به دادستانی مراجعه کرده و تحقیقات به اتمام رسیده و به‌زودی در مورد او اتخاذ تصمیم خواهیم کرد.
دادستان تهران در مورد پرونده فردی که در زمینه کاغذ چندی پیش دستگیر شد، افزود: این متهم در حال تحقیق و بازجویی است. در دادستانی 5پرونده در رابطه با کاغذ مطرح است و حدود 8نفر بازداشت شده‌اند. وی ادامه داد: در روز‌های اول رقم ارزی که اعلام شد 30میلیون دلار بود اما طبق آخرین تحقیقات، این افراد ١٨٠میلیون دلار ارز دریافت کرده و یا فروخته و کاغذ وارد نکرده‌اند یا کاغذ‌ها را با تهیه فاکتور‌های صوری در بازار آزاد فروخته‌اند.

جعفری‌دولت‌آبادی آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هم در پرونده سکه ثامن که تا الان حدود 4هزارنفر شکایت کرده‌اند و هم در پرونده طلافروشی شادی که حدود 2هزار نفر شکایت کرده‌اند، عده‌ای با تبلیغات، کاری را راه‌اندازی و اعتماد مردم را جذب می‌کنند و بعد از چند وقت یا متواری شده و یا اموال موجود تکافوی بدهی‌های آنها را نمی‌دهد. دادستان تهران اضافه کرد: در پرونده سکه ثامن با بدهی ٢٥٠میلیارد تومانی، حدود 100میلیارد تومان موجود است. وی گزارش آخرین اقدامات قضایی در مورد حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات را نیز تشریح کرد و بیان داشت: پلیس در هفته گذشته نظری برای دادستانی ارسال کرد ولی از آنجایی که یک گروه 7نفره در این زمینه تشکیل و پرونده به این گروه ارجاع شده بود، منتظر ارائه گزارش کارشناسی هستیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: در این پرونده به سلسله اسباب قریب و نزدیک به حادثه مثل جاده، نوع اتومبیل، قرارداد پیمانکار، شیوه نظارت پیمانکار و شیوه نظارت دانشگاه توجه داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید