• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43556
+
-

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی سکوتش را شکست

نقدها به فراکسیون امید به دلیل بی‌اطلاعی است

محمدرضاعارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی حفظ نظام را در گرو تأثیر‌گذاری گفتمان اصلاح‌طلبی دانست و تأکید کرد: برخی رسانه‌های خارجی که می‌خواهند نظام را ناکارآمد جلوه دهند، به‌دنبال القای ناکارآمدی اصلاح‌طلبان هستند که باید همه دوستداران نظام اسلامی به‌خصوص رقبای جریان اصلاح‌طلب هوشیار باشند که از حملات رسانه‌های خارجی به اصلاح‌طلبان خشنود نشوند؛ چراکه هدف آنها اصل نظام است.

به گزارش امید‌نامه، مهم‌ترین محور‌های سخنان عارف در دیدار با اعضای تشکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به شرح زیر است:

  انتظار از تشکل‌های اصلاح‌طلب این است که با فراکسیون امید ارتباط لازم را داشته باشند. ممکن است برخی نقدها به فراکسیون به‌دلیل بی‌اطلاعی از فعالیت‌های اصلاح‌طلبان مجلس باشد.

  در زمان انتخابات به‌دلیل رد‌صلاحیت‌های صورت‌گرفته، کسانی را در برخی استان‌ها مورد حمایت قرار دادیم که بعدا مهم‌ترین وظیفه‌شان را در رودررویی با فراکسیون امید تعریف کردند.

   برخی یادشان رفته که چگونه بر سر کار آمدند، وزرایی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، هماهنگی مناسبی با فراکسیون امید ندارند و متاسفانه باید بگویم برخی دوستان اصلاح طلب که عهده‌دار سمتی می‌شوند به هیچ وجه رفتارشان با گفتمان اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.

    بارها گفته‌ام که باید عملکرد جریان اصلاح‌طلب در دهه‌های‌۸۰ و ۹۰ نقد جدی شود و قداست افراد هم نباید مانع از نقد شود، باید به این سؤال پاسخ داد که چرا دوم خرداد ۷۶ به تیر ۸۴ تبدیل شد؟ سهم افراد و جریانات در روی‌کار‌آمدن آقای احمدی‌نژاد چه بود؟

   خط امامی‌ها که بعدها جریان اصلاح‌طلب نام گرفتند، جریان اصیل انقلاب هستند و نباید خودشان را از متن تحولات جامعه کنار بکشند. امروز حفظ نظام در گرو تأثیر‌گذاری گفتمان اصلاح‌طلبی است.

   در زمان انتخابات شوراها که متأسفانه لیست‌های جعلی فراوانی در مقابل لیست اصلی اصلاح‌طلبان منتشر شد، اما تمامی اعضای لیست امید در تهران رأی آوردند. آیا این رأی‌آوری تصادفی است؟ ممکن است ضابطه‌ای که منجر به تشکیل لیست امید شوراها شد، دارای اشکالاتی بوده که مطمئنا در انتخابات آینده اصلاح خواهد شد اما هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود هر یک از اعضای این لیست نماینده یک فرد بودند.

   لیست امید در زمان انتخابات شوراها براساس صرفا ضابطه و بدون اعمال سلایق افراد خاص بسته شد. البته ضابطه و مقررات ملاک عمل نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که باید چنین شود.

   متأسفانه شورای اسلامی شهر تهران در یک‌سال‌و‌نیم گذشته بیشتر درگیر تغییرات در مدیریت شهری بوده است، به همین دلیل دچار عقب‌ماندگی‌هایی درخصوص برنامه‌های اعلام‌شده در زمان انتخابات به مردم هستیم. دوستان شورای شهر باید در مدت باقیمانده این عقب‌ماندگی را جبران کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید