• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42687
+
-

بهره‌برداری از 40 پروژه بهداشتی و درمانی

وزیر بهداشت: دولت بیش از 10 هزار میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کمک کرده است

در هشتمین سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه 40 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسید. در این سفر، 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ‌بر 270 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به گزارش همشهری، مقاوم‌سازی و بهسازی کامل بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب با صرف اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد ریال از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. 

همچنین در سفر «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» به مناطق زلزله‌زده از 27 خانه بهداشت خیرساز در 19 روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه بهره‌برداری شد. افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح پروژه نوسازی بیمارستان قصر شیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام‌آباد غرب از دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع چندین زلزله بزرگ در کشور طی دو، سه دهه گذشته اظهار کرد: در هیچ‌کدام از این زلزله‌ها همچون زلزله کرمانشاه مردم ایران گسترده و منسجم به کمک نیامدند که البته نقش فضای مجازی در این خصوص را نباید انکار کرد.  وی با بیان این‌که دولت از ابتدا تاکنون کنار زلزله‌زدگان کرمانشاه بوده و خواهد بود، گفت: دولت بیش از 10 هزار میلیارد تومان در قالب‌های مختلف همچون کمک بلاعوض، تسهیلات و... در مناطق زلزله‌زده کمک کرده و بسیاری از کارهایی که با تابلو دیگران در این مناطق انجام شده با منابعی که دولت تأمین کرده به انجام رسیده است. 


ساخت 3 بیمارستان در مناطق زلزله‌زده ‌ 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ساخت بیمارستان‌های اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در دست ساخت است.  قاضی‌زاده هاشمی افزود: بیمارستان اسلام‌آباد غرب در زلزله سال گذشته تخریب شد که از سوی اداره کل راه و شهرسازی در حال مقاوم‌سازی است. وی بیان کرد: همچنین بانک‌های خصوصی کشور متعد شده‌‌اند که بیمارستان جدیدی در شهرستان اسلام‌آباد غرب بسازند.  وزیر بهداشت اظهار کرد: خیران شهرستان کاشان نیز در سرپل ذهاب ساخت یک بیمارستان را بر عهده دارند که تا 2 سال آینده به اتمام می‌رسد.  

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: وزارت بهداشت در شهرستان ثلاث باباجانی نیز یک بیمارستان در دست ساخت دارد که پیمانکار آن مشکل دارد و باید خلع شود. در این زمینه از استاندار کرمانشاه درخواست کمک بیشتری داریم.  این مسئول در ادامه افزود: عملیات اجرایی بیمارستان روانسر نیز هفته آینده شروع می‌شود و بیمارستان پاوه هم در مرحله پایانی است. تجهیزات مورد نیاز بیمارستان پاوه خریداری شده و در کرمانشاه دپو شده است.

وزیر بهداشت در ادامه یکی از خوش‌شانسی‌های دولت در زلزله سال گذشته را وجود استاندار کرمانشاه دانست و گفت: آقای بازوند با پشتکار و زحمات بسیار زیاد به‌خوبی اوضاع دشوار پس از  زلزله را مدیریت کرد.  وی بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در استان کرمانشاه تأکید کرد و گفت: دولت و مجلس برای مقاوم‌سازی اماکن مسکونی و دیگر واحدها تلاش بیشتری کنند. قاضی‌زاده هاشمی افزود: در استان کرمانشاه کارهای خوبی را شروع کرده‌ایم که یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از دوران دفاع مقدس، زلزله کرمانشاه دومین صحنه مشارکت ملی ملت ایران بود و مردم بسیار خوب در صحنه حاضر شدند و به زلزله‌زدگان کمک کردند. وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت نیز از ساعات اول وقوع زلزله در کنار مردم بوده و اکنون نیز خدمات‌رسانی در مناطق زلزله‌زده را ادامه می‌دهیم. وی تصریح کرد: در حوزه بهداشتی نیز اقدام‌های بسیار خوبی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه انجام شده و بیماری اپیدمی در این منطقه بروز نکرده است.  قاضی‌زاده هاشمی کنترل بیماری سالک را نیز از جمله اقدام‌های خوب وزارت بهداشت دانست و افزود: در مجموع شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نسبت به گذشته بهتر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید