• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42669
+
-

کوتاه از سیاست


    خوب و بد گرایش‌ها در استانداران
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخاب استانداران جدید بیان کرد: در مجموع درباره روند جابه‌جایی‌ها همین که من به‌عنوان فردی از نسل انقلاب الان که اسامی را می‌بینم سه‌چهارم آنها را نمی‌شناسم، این یعنی اتفاق خوبی است. عبدالله ناصری همچنین با اشاره به شرایط استان‌ها برای استاندارانی با گرایش‌های مختلف سیاسی گفت: تفاوت در این است که اصلاح‌طلبان با شناسنامه‌ای که رفته و استاندار شده‌اند، نهادهای دیگر به آنها فشار می‌آورند اما چهره‌های اصولگرا راحت و بدون دغدغه هستند و هماهنگ با این نهادها کار خود را انجام داده‌اند.  این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخاب جایگزین برای تعدادی از استانداران بازنشسته در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: من با هر نوع کنار رفتن بازنشستگان بسیار موافق هستم اما انتخاب‌های آقای رحمانی‌فضلی بینابین است.


   مصلحی حساس شد
محمد هاشمی به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مورد «عدم‌رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی» در انتخابات92 واکنش نشان داد. او در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشت: واقعیت این است وقتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات نامزد شدند یک موج قوی از حامیان ایشان در کشور به راه افتاد. وی افزود: آقای مصلحی، وزیر احمدی‌نژاد با بررسی آمار آرای آیت‌الله هاشمی به‌شدت روی کاندیداتوری ایشان حساس شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اشخاصی که نزد آیت‌الله هاشمی آمدند و قصد داشتند ایشان را متقاعد کنند که انصراف دهند، همواره به او تأکید می‌کردند که اگر انصراف ندهد رد صلاحیت می‌شود.


   تغییرات از راه اصلاح‌طلبی می‌گذرد
محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته: معتقد است که ایران امروز، سرحال نیست تا جایی که هر جمعیت، فرد و نهادی در حال جدا شدن از کارکرد اصلی و ذاتی خود است. محمدرضا تاجیک در بخش‌هایی از سخنانش با اعتمادآنلاین، به این محور‌ها اشاره کرده است: تغییرات در جامعه فقط از راه اصلاحات می‌گذرد. اصلاح‌طلبان باید با مردم و در مردم نقش تاریخی‌شان را ایفا کنند. حمایت تام و تمام از آقای روحانی اشتباه تاریخی اصلاح‌طلبان بود. اصلاح‌طلبان باید مشق خود را در دفتر جامعه‌شان بنویسند، نه جای دیگر. رادیکالیسم در جامعه ایران جواب نمی‌دهد.


  شمرون‌نشین هستیم
محمدجواد لاریجانی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه روز چهارشنبه در برنامه تلویزیونی بدون توقف وقتی که از روحیه جهادی و نشست و برخاست با محرومان سخن می‌گفت در پاسخ به این سؤال مجری که شما خودتان آیا شمال شهر زندگی می‌کنید گفت: من اول سرای امین‌حضور بودم قبل انقلاب به قلهک آمدم چون منزل ارث پدری آنجا بود و از آن مدت به بعد شمرون‌نشین هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید