• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42584
+
-

کافه مجلس

اثری از داعش نیست
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به عراق، گفت: در این سفر همچنین از مناطق پاکسازی شده از داعش بازدید داشتیم. داعش در مناطق نزدیک به این مسیر مستقر شده بود اما الان هیچ اثری از داعش نیست و تمام تاسیسات و سنگرهایی که ایجاد کرده بودند، از بین رفته، لذا هیچ اثری از این گروه تروریستی نیست. به گزارش خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: هم‌اکنون حتی به‌صورت برنامه‌ریزی شده و چند هفته یک‌بار منطقه پاکسازی می‌شود. از همه ابزارها هم استفاده شده تا عامل انتحاری کاملا کنترل شود. در چند‌ماه گذشته هیچ اقدام انتحاری و حتی کور در منطقه نداشتیم، این منطقه کاملا پاکسازی شده است.

همکاری امنیتی با اسلام‌آباد
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه بیش از هر زمان دیگری انجام همکاری‌های مشترک اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بین تهران و اسلام‌آباد ضرورت دارد. به‌گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی گروه‌های تروریستی- تکفیری در پاکستان فعالیت دارند و از مرزهای این کشور برای انجام عملیات‌های تروریستی در کشورهای منطقه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این مهم در حالی است که کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایجاد شده تا با تروریست‌هایی که قصد آسیب زدن به 2کشور را دارند برخورد جدی شود.

شورای نگهبان نظارت بر انتخابات شورا‌ها را نپذیرفته است
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: پیشنهاد شده تا برای رفع هر شائبه‌ای افرادی از قوه قضاییه، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اضافه شوند. به گزارش خانه ملت، محمدجواد کولیوند درخصوص دلایل اصلاح ساختاری هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به موجب قانون تنها برعهده مجلس است. شورای نگهبان هم نظارت بر انتخابات شوراها را نپذیرفته است.

یکشنبه؛ استیضاح حجتی
از مهم‌ترین موضوعات و دستور کارهای این هفته مجلس از فردا (۹ تا ۱۲دی) می‌توان به لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و طرح ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد. به‌ گزارش همشهری، در دستور کار روز یکشنبه بحث استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید