• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42583
+
-

چهره‌ها

   حماسه نهم دی؛ جلوه بصیرت
خطیب جمعه تهران با اشاره به واقعه 9دی‌ماه گفت: مقام معظم رهبری این حرکت را حماسه نامیدند؛ یعنی کار افتخارآفرینی که شجاعانه و با مهارت انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی این حماسه را نشانه حضور مومنان در عرصه‌های حساس دفاع از انقلاب دانست و گفت: ویژگی دیگر این حماسه جلوه بصیرت آن بود. امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: به همه آنهایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند، هشدار می‌دهم که حماسه ۹دی قابل تکرار است. خطیب جمعه تهران با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نوی میلادی، گفت: مسلمانان و شیعیان حریم ویژه‌ای برای این پیامبر قائلند.

  ترامپ حاکمیت عراق را نقض کرد
سخنگوی وزارت خارجه با انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک رئیس‌جمهوری آمریکا به بغداد، آن را بی‌احترامی به حاکمیت ملی عراق توصیف کرد. به گزارش مهر، بهرام قاسمی افزود: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هیچ‌گاه اجازه سوءاستفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد. وی گفت: همانگونه که ترامپ در سخنان خود در جمع نظامیان آمریکا در عین‌الاسد به آن تصریح کرد، به‌‌رغم هزینه‌های هزاران میلیارد دلاری و پرداخت‌های سنگین حیثیتی غیرقابل جبران برای مردم ایالات متحده آمریکا، وی امروز مجبور است کاملا مخفیانه  به سرزمین یکی از کشور‌های منطقه قدم بگذارد.

   تشکیلات جدید منتجب‌نیا
«اعتمادی نو» عنوان احتمالی تشکیلات جدید حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی برای راه‌اندازی حزب جدید وی خواهد بود. رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی از انتخاب هیأت مؤسس حزب جدید خود خبر داده است. قربانعلی قائمی نیز گفته که هیأت مؤسس حزب تشکیل شده و در حال تدوین اساسنامه و مرامنامه حزب جدید هستیم و به همین منظور هیأتی 11نفره به ریاست حجت‌الاسلام منتجب‌نیا به نمایندگی از سوی هیأت مؤسس قرار است مراحل قانونی حزب را دنبال کند. پیگیری‌های خبرنگار فارس، حکایت از این دارد که قرار است نام این تشکیلات جدید سیاسی «اعتمادی نو»‌ باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید