• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42580
+
-

فهرست همه فهرست‌ها

فهرست 10فیلم برتر سال که حاصل جمع اغلب فهرست‌های مهم بهترین فیلم‌های سال2018است

آرش نهاوندی/مترجم

منتقدان در نشریات و مراسم سینمایی مختلف در ماه‌های منتهی به پایان سال 2019نظرات خود را درباره برترین فیلم‌های سال 2018اعلام کرده‌اند. براساس جمع‌بندی جوایز انجمن‌های منتقدان در غرب،  شرق و مرکز آمریکا و در شهرهایی نظیر نیویورک،  لس‌آنجلس،  واشنگتن‌دی سی،  فیلادفیا و بوستون و همچنین با توجه به‌نظرات ارائه شده توسط منتقدان درباره فیلم‌های برتر سال 2018در نشریاتی مانند کایه‌دو سینما،  سایت‌اندساوند،  فیلم‌کامنت،  نیویورک‌تایمز،  واشنگتن‌پست،  گاردین،  ایندی‌وایر،  تایم و رولینگ استونز،  فهرستی از 10 فیلم برتر سال 2018به دست آمده است. البته جوایز داده شده در مراسم‌ها و جشنواره‌های مهم سینمایی هم در انتخاب برترین فیلم‌های سال بی‌تأثیر نبوده است.   فهرست 10فیلم برتر سال از نگاه منتقدان روزنامه‌ها و جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی هیچ‌گاه لزوما منطبق با فهرست‌ فیلم‌های راه یافته به مراسم اسکار و ... نیست. در واقع فهرست 10فیلم برتر سال برآیند بررسی منتقدان درباره فیلم‌هایی است که در سال 2018در مراسم سینمایی معتبر حضور داشته‌ و اصلی‌ترین جوایز را در این مراسم‌ها دریافت کرده‌اند. 



رم/آلفونسو کوارون/ مکزیک 
این فیلم در ‌ماه اوت 2018موفق به کسب جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز شده بود. «یالیتزا آپاریسیو» و «مارینا د تاویرا» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. آلفونسو کوارون خود نویسنده این فیلم است که برای نگارش فیلمنامه «رم» از کودکی‌های خود الهام گرفته است. 

اولین اصلاح شده/ پل شریدر/ آمریکا 
بازیگران: ایتان هاوک،  آماندا سیفرید و سدریک کالیز. در این فیلم داستان کشیشی پروتستان روایت می‌شود که سؤالاتی درباره ایمان و اخلاق، ذهن وی را به‌خود مشغول کرده است. اولین اصلاح شده،  در مراسم جوایز مستقل اسپریت، نامزد دریافت جایزه برای بهترین فیلم بهترین بازیگر مرد،  بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه بود. 

سوگلی/یورگوس لانتیموس/ انگلیس،  ایرلند،  آمریکا 
«سوگلی» داستان رقابت پشت پرده 2دخترعمو برای تصاحب جایگاه «محبوب‌ترین فرد درباره انگلیس» در اوایل قرن هجدهم را روایت می‌کند. بازیگران: اولیویا کولمن،  اما استون،  راچل ویز و  نیکلاس هولت. جوایز: «جایزه بزرگ هیأت داوران» و «جام ولپی برای بهترین بازیگر زن» جشنواره فیلم ونیز 2018به‌خاطر نقش‌آفرینی اولیویا کولمن. 

سوختن/ لی چانگ – دونک/ کره‌جنوبی 
«سوختن» اقتباسی است از داستان «سوختن بارن» نوشته «هاروکی موراکامی»،  این فیلم در جشنواره کن 2018حضور داشته و همچنین به‌عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی 2019انتخاب شده است. 

دله‌دزدها/هیروکازو کور- ادا/ ژاپن 
«دله‌دزدها» درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است. دله‌دزدها به‌عنوان کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی در مراسم جایزه گلدن گلوب سال2019نیز معرفی شده است. 

کلاس هشتم/بو برنهام/ آمریکا 
 بازیگران: السی فیشر،  جاش همیلتون،  امیلی رابینسون،  جیک رایان،  دانیل ذوالقدری،  فرد هکینجر و ایمانی لویس. فیلم «کلاس هشتم» روی یک هفته از زندگی دختربچه‌ای 13ساله و نوسانات زندگی او در سن نوجوانی تمرکز دارد. 

اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند/بری جنکینز/ آمریکا 
بازیگران: رجینا کینگ،  اد اسکرین،  امیلی ریوس،  مایکل بیچ،  آنجانو الیس،  فین ویتراک،  دیه‌گو لونا،  پدرو پاسکال و دیو فرانکو. داستان فیلم،  در مورد زنی آفریقایی-آمریکایی است که می‌خواهد پیش از تولد فرزندش،  بی‌گناهی شوهرش را ثابت کند.

جنگ سرد/ پاول پاولیکاسکی/ لهستان 
این فیلم روایتگر داستان عشق و موسیقی در بحبوحه جنگ سرد است. فیلم «جنگ سرد» پیش‌تر نیز ۹۰ از ۱۰۰ امتیاز میانگین را از سوی منتقدان کسب کرده بود.

ستاره‌ای متولد می‌شود/بردلی کوپر/ آمریکا 
بازیگران: بردلی کوپر و لیدی گاگا: داستان فیلم درباره همکاری حرفه‌ای یک خواننده به نام جکسون (با بازی بردلی کوپر) که از اعتیاد رنج می‌برد، با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) است.

بلک کلنزمن/ اسپایک لی/ آمریکا 
بازیگران: جان دیوید واشنگتن،  آدام درایور،  لورا هریر و توفر گریس. این فیلم نگاهی با رگه‌هایی از طنز به مسئله نژادپرستی دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید