• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42568
+
-

جشنواره فقط در فهرست فیلم‌ها شده است

خبر‌های همشهری از آخرین تحولات سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره فقط در فهرست فیلم‌ها شده است

مسعود میر/روزنامه‌نگار

روزهای کشدار قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر همواره برای فیلمسازان متقاضی حضور در مسابقه،  سراسر عجله و بیدارخوابی بوده ‌است. تلاش برای عبور دادن فیلم‌ها از هفت‌خان امور فنی و رساندن‌شان به خط مسابقه دردسری است به اندازه عمر جشنواره فجر، اما امسال یک جابه‌جایی مدیریتی سبب شده این شرنگ هول و ولا به کام مدیران برگزاری جشنواره سی‌وهفتم هم ریخته شود.
ماجرا از این قرار است که کشدارشدن زمان تصمیم‌گیری نهایی برای بعضی امور مقدماتی برپایی جشنواره سبب شده تا انجام فازهای بعدی آماده‌سازی‌ برای برگزاری منظم جشنواره امسال از همین حالا در وقت اضافه قرار گیرد. به‌جز بحران هنوز لاینحل انتخاب محل برگزاری جشنواره، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس جدید سازمان سینمایی در دیگر موارد هم تأییدیه‌های نهایی برای پیشرفت امور را منوط به مشورت با اطرافیان خود کرده است و در نتیجه به‌رغم از دست رفتن زمان،  جشنواره سی‌وهفتم هنوز تقریبا هیچ پیش‌درآمد قطعی‌شده‌ای در کارنامه ندارد. به گزارش همشهری،  انتخاب پوستر جشنواره سی‌وهفتم به یکی از دردسرهای تیم برگزار‌کننده جشنواره بدل شده است و درحالی‌که به‌عنوان مثال پوستر جشنواره سال قبل در تاریخ هجدهم آذرماه به‌طور رسمی رونمایی شد، پوستر جشنواره امسال هنوز در حد طرح باقی مانده است. شنیده‌ها حاکی است پوسترهای اولیه که توسط طه ذاکر،  محمد روح‌الامین و حمیدرضا بیدقی طراحی شده، نظر دست‌اندرکاران جشنواره را جلب نکرده و حالا بناست این افراد برای جلب نظر مدیران سازمان سینمایی در طرح‌های خود تغییراتی اعمال کنند تا دوباره مورد قضاوت قرار بگیرند. خبرها حکایت از آن دارد که یکی از این پوسترها با تمرکز بر همان نشان سیمرغ طراحی شده و یکی هم با تأکید بر 40سالگی انقلاب تصویری بلورین از مهم‌ترین فعالان سینمای کشور را عرضه کرده است.
نهایی‌شدن طرح پوستر جشنواره اما همه آن دردسری نیست که برگزار‌کنندگان با آن دست به‌گریبان هستند. موضوع انتخاب و نهایی‌شدن افرادی که قرار است در جشنواره امسال مورد تجلیل قرار بگیرند هم بخش دیگری از این رایزنی‌های طولانی و البته بی‌نتیجه مدیران را در دل خود نهفته دارد. شنیده‌ها حاکی است در حالی انتخاب فهرست نکوداشت‌های جشنواره سی‌وهفتم هنوز در راهروهای سازمان سینمایی و دفتر جشنواره در حال تغییر است که به‌احتمال قریب به یقین یکی از افراد این فهرست ابراهیم حقیقی خواهد بود.
ابراهیم حقیقی به‌دلیل طراحی نشان سیمرغ و البته رکوردداری در طراحی 7 دوره از پوستر جشنواره فیلم فجر قرار است در 40سالگی انقلاب مورد تجلیل قرار بگیرد و ظاهرا اجماع مدیران برای درج نام او در فهرست بزرگداشت‌های جشنواره سی‌وهفتم قطعی شده است.
مدیران جشنواره امسال در تلاشند تا با توجه به همزمانی جشنواره با 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی حلقه بزرگداشت‌ها را گسترده‌تر کنند و فقط روی بازیگران و کارگردانان متمرکز نباشند. 
البته خبر می‌رسد در کنار این هیاهوها،  هیأت انتخاب فیلم‌ها به‌کار خود پایان داده و احتمالا قطعی‌ترین گزینه جشنواره سی‌وهفتم تا‌کنون نه محل برگزاری،  نه شمایل پوستر و نه فهرست بزرگداشت‌هایش بلکه فیلم‌های انتخابی‌اش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید