• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42561
+
-

حسینی در دوراهی ماندن و رفتن

حسینی در دوراهی ماندن و رفتن

سید‌حسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال سرانجام از لیست نهایی تیم ملی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خط خورد،  تا این بار هم در قامت یک بازنده اردوی دوحه را ترک کند. خط خوردن او از فهرست نهایی تیم ملی(8‌ماه بعد از نرفتن به جام جهانی) این پیام را برای گلر استقلال دارد که او فاقد سطح مدنظر فنی برای حضور در جمع ملی‌پوشان است. حسینی در جام جهانی 2018رقابت را به امیر عابدزاده باخت که به‌عنوان گلر لژیونر،  با شماره 22گلر ایران در جام جهانی بود و حالا این بار این جنگ را به پیام نیازمند واگذار کرد تا در جام ملت‌ها حضور داشته باشد؛ گلری که در سپاهان روند یکسانی داشت و برخلاف حسینی نیمکت‌نشینی را تجربه نکرد.
مشکل بزرگ حسینی برای حضور در جام جهانی نیمکت‌نشینی‌های پرتعداد او در این فصل از رقابت‌های لیگ ایران است که حتی دعوت شدن او را نیز زیر سؤال برده بود. حسینی با وجود اینکه مقابل سپیدرود رشت به میدان رفت در مهم‌ترین بازی فصل مقابل پدیده مشهد در تهران جای خود را به سیدمهدی رحمتی داد تا به نوعی عدم‌اطمینان وینفرد شفر به او قطعی شود. سپس سرمربی آلمانی در گفت‌وگوهای خود قبل از ترک ایران،  دلیل آن را قدرت رهبری رحمتی دانست و درخصوص حسینی در بازی برای ایران مقابل ترینیداد و توباگو هم مدعی شد مدافعان اصلا صدای رهبری او در ساختار تدافعی را نشنیده‌اند!
با این اظهارنظر و پس از آن تصمیم‌های قبلی کاملا مشخص است که استراتژی شفر برای دراختیار داشتن 2 دروازه‌بان هم‌تراز در استقلال با مشکل مواجه شده است. این مشکلی بود که بارها نسبت به آن هشدار داده شده بود اما سرمربی استقلال اعتقاد داشت حضور 2 دروازه‌بان یک سطح (رحمتی و حسینی) باعث افزایش رقابت جدی و افزایش سطح کیفی آنها می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد حتی اگر این صحبت شفر درست باشد ترکش‌های این رقابت داخلی بیش از سودی است که می‌تواند برای رحمتی و حسینی داشته باشد، 2 گلری که در حالت عادی سطح خود را بالا نگه خواهند داشت و اتفاقا اگر در شرایط بازی کردن دائمی قرار بگیرند،  فرم بهتری برای تیم خود به نمایش خواهند گذاشت.
حالا حسینی از این اتفاقات ناراحت است. او که پیش‌تر هم استقلال را تهدید به جدایی کرده بود،  باز هم دنبال جدا شدن است. حتی گفته می‌شود که کی‌روش قبل از اعلام تصمیم نهایی با حسینی صحبت و دلایل خط خوردن را به او متذکر شده است. حسینی درصورتی برای تورنمنت‌های بعدی شانس بیشتری خواهد داشت که بتواند در ترکیب ثابت استقلال قرار بگیرد؛ اتفاقی که البته رخ دادنش به این سادگی‌ها نیست چرا که رقیبی آماده و باتجربه به نام مهدی رحمتی درون دروازه استقلال قرار دارد که در این فصل بهترین آمارها را ثبت کرده است.
با این وضع به سختی می‌توان راهی جز جدایی هر چند موقت برای حسینی متصور بود. این دروازه‌بان شیرازی که برای آرامش اعصاب قصد دارد به سفر برود احتمالا تصمیم نهایی خود برای ادامه فعالیت در استقلال را به‌زودی رسانه‌ای‌ خواهد کرد؛ تصمیمی که حتی اگر منجر به جدایی او از جمع استقلالی‌ها شود باید در چارچوب زندگی حرفه‌ای و ورزشی او دانست. اگر چه حضور در استقلال و پرسپولیس برای هر دروازه‌بانی در بازار ایران یک سطح کاری محسوب می‌شود و ترک این باشگاه‌ها به این سادگی‌ها رخ نخواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید