• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42551
+
-

خریدار جدید یا یک عشق شهرت دیگر؟

محمد مهدیان، جوان ناشناسی که در روزهای اخیر به‌صورت عجیب و غریبی پررنگ شده، مدعی است که مبلغ 30هزار دلار از طلب جپاروف را پرداخت کرده تا زمینه بازگشتش را فراهم سازد و حتی می‌گوید قصد خرید باشگاه استقلال را دارد، به شرطی که قیمت تعیین شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی معقول باشد.
مهدیان در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: «از طلب 130هزار دلاری جپاروف مبلغ 40هزار دلار آن توسط باشگاه به‌حساب این بازیکن واریز شده است و بخشی دیگر چند روز قبل از طریق ما به شماره حساب جپاروف واریز شد. پرداخت مابقی طلب جپاروف نیز بر عهده ماست و ظرف روزهای آتی همزمان با امضای قرارداد جدیدش به‌حساب او واریز خواهد شد.»
او درباره منبع درآمدی فعلی‌اش هم گفته: «مجموعه ما مالک سامانه ۳۰۹۰ است و کار‌های هواداری و تبلیغاتی انجام می‌دهیم. مدتی اسپانسر پرسپولیس هم بودیم، اما به‌خاطر عرق به استقلال، تمرکزمان را روی این تیم خواهیم گذاشت.» ظاهرا مهدیان صاحب شرکتی به نام «ره‌پویان پردیس آراد» است که در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعال است و گفته می‌شود اخیراً اسپانسر باشگاه داماش گیلان شده است.
روز گذشته برای سنجش صحت و سقم ادعاهای این خریدار تازه رسیده با علی خطیر، معاون باشگاه استقلال تماس گرفتیم. خطیر ضمن بی‌اطلاعی از اقدامات مورد ادعا تأکید کرد: «در مورد این مباحث که مطرح شده اطلاعی ندارم. اینها به ساختار باشگاه برمی‌گردد. باید با آقای فتحی صحبت کنم. الان هر حرفی بزنیم کلی خواهد بود. من از این موضوع متقاضی جدید خرید استقلال و اقدامات او بی‌اطلاع هستم. خود آقای فتحی به‌عنوان سرپرست باشگاه هم بی‌اطلاع هستند. حالا قرار است امروز جلسه‌ای در این ارتباط با او داشته باشیم تا موضوع را بررسی کنیم.» خطیر در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است یکسری افراد بخواهند با مطرح کردن نام خود به‌عنوان خریدار باشگاه استقلال فقط به‌دنبال رسیدن به شهرت و منافع شخصی باشند، گفت: «ما مراقب هستیم که کسی از برند باشگاه سوء‌استفاده نکند.» نام مهدیان به‌عنوان خریدار استقلال حسابی گوش هواداران آبی را تیز کرده تا با بررسی دقیق بیوگرافی او از گذشته‌اش اطلاعات دقیقی به‌دست بیاورند. در فضای مجازی تصاویری از او در کنار برانکو و برخی بازیکنان پرسپولیس در تمرینات و مکان‌های مختلف دست به‌دست می‌شود و موجی از اعتراض را در گروه‌های هواداری به راه انداخته است. مهدیان در توجیه این مسئله تأکید کرده به‌دلیل اینکه در بر‌هه‌ای اسپانسر هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بوده بنا به شرایط کاری ملاقات‌هایی با کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس داشته است. اما این توجیه برای آبی‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و ماجرای خصوصی‌سازی‌ هم ظرفیت‌های تبدیل شدن به جنجال جدیدی را در فضای عصبی فوتبال ما خواهد داشت.
چندی قبل هم فردی به اسم «ایمان. الف» با ادعای کمک مالی به باشگاه، قصد خرید خود را مطرح کرد. جالب است که در آن ماجرا هم پای جپاروف در میان بود و مدتی با طرح ادعاهای جعلی هواداران و حتی مدیران باشگاه معطل ماندند و سرانجام فیش جعلی 30هزار دلاری ماهیت اصلی مدعی را افشا کرد. آیا باز هم عشق شهرت‌ها در صف اول خودنمایی به‌عنوان خریدار ایستاده‌اند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید