• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42559
+
-

بنا و محمدی در سالن پیر پایتخت

بنا و محمدی در سالن پیر پایتخت

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی در حالی در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران به پایان رسید که کادر فنی آزاد و فرنگی این مسابقات را از نزدیک پیگیری می‌کرد. قرار است 3نفر برتر مرحله اول انتخابی به اردوی تیم ملی دعوت شوند. محمد بنا و غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی تأکید کردند علاوه بر 3 نفر برتر مسابقات امکان دعوت از سایر نفرات شرکت‌کننده نیز وجود دارد.
   محمد بنا: توقع نباید بالا باشد 
محمد بنا طی 3 روز برگزاری مسابقات انتخابی به همراه کادر فنی خود در سالن مسابقات حضور داشت و مسابقات را از نزدیک تماشا می‌کرد. محمد بنا درباره سطح کیفی مسابقات به همشهری ورزشی گفت: «‌بسیاری از نفرات خوب ما در مرحله نخست انتخابی تیم ملی حضور ندارند و هر‌چند سطح کیفی این مسابقات زیاد بالا نبود، اما از شور و هیجان خوبی برخوردار بود و به غیر از نفرات اصلی، سایر داشته‌های ما همین کشتی‌گیران هستند که در مرحله نخست کشتی گرفتند. این مسابقات را باید برگزار می‌کردیم تا از کشتی‌گیران برتر با نفراتی که بیرون مانده‌اند، تیمی را برای حضور در جام جهان‌پهلوان تختی تشکیل بدهیم.» سرمربی تیم ملی درباره نسل طلایی کشتی ‌فرنگی که سال‌ها برای ایران افتخارآفرینی کردند، گفت: «‌کشتی فرنگی ما یک دهه درخشان را داشت و طبیعی است که مدتی هم دچار اُفت شود. درست است که به غیر از سعید عبدولی، از ستاره‌های گذشته کسی نمانده است، اما کشتی و به‌خصوص کشتی فرنگی این پتانسیل را دارد که دوباره ستاره‌سازی‌ کند، اما مستلزم کارکردن بی‌وقفه و حضور افراد کاربلد است. هرچند توقع نسبت به گذشته نباید زیاد باشد، اما کشتی‌گیران مستعد زیادی داریم که با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب با همراهی تمام جامعه کشتی و مربیان سازنده می‌توانیم دوباره به روزهای اوج برگردیم. من خیلی به کشتی نسبت به گذشته امیدوارم.»
   غلامرضا محمدی: تقوی و یزدانی سرمایه‌های کشتی ایران هستند
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره ارزیابی‌اش از نخستین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی، گفت: «این مسابقات دریچه ورود به مسابقات انتخابی تیم ملی است و می‌توان استعدادهای نابی را از دل این مسابقات بیرون آورد. علاوه بر 3نفر برتر این مسابقات اگر کادر فنی نفری را تشخیص دهد که می‌تواند در آینده رشد داشته باشد، به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد. دومین مرحله اردوی تیم ملی از دهم دی‌ماه آغاز خواهد شد.» محمدی در پاسخ به این سؤال که در مرحله دوم نفراتی همچون رضا یزدانی و مهدی تقوی مجددا به اردو دعوت خواهند شد، گفت: «این نفرات همانند مرحله اول در کنار ما خواهند بود. یزدانی و تقوی سرمایه‌های کشتی ایران هستند و تصمیم برای ادامه کار برعهده خودشان است. در اول عملکرد خوبی داشتند و این امیدواری وجود دارد که دوباره به روزهای اوج خود بازگردند البته این مسئله زمانبر است و نباید انتظار داشت با حضور در یک یا 2 مرحله اردو به اوج آمادگی خود برسند.»
   خارج‌شدن جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی 
 در روزهای اخیر خارج‌شدن جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی انتقادات بسیاری را به همراه داشته است. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی آزاد با حمایت از تصمیم فدراسیون کشتی به همشهری ورزشی، گفت: «درخواست ما این بود جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی خارج شود چراکه در این صورت است که می‌توانیم بیش از 3‌نماینده را در هر وزن محک بزنیم. خیلی از کشورها این کار را انجام می‌دهند و اصلا اشکالی ندارد. جام‌هایی همچون وهبی امره و پادوبنی جزو رنکینگ اتحادیه جهانی نیستند و می‌بینید که کیفیت خوبی هم دارند.» محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این‌باره گفت: «‌این خواسته ما از سرپرست فدراسیون کشتی بود تا بتوانیم از تعداد نفرات بیشتری در این تورنمنت استفاده کنیم، چرا‌که هم‌اکنون با مشکلات زیادی برای اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی روبه‌رو هستیم و اکنون می‌توانیم در هر وزن ۵ تا ۶ نماینده در جام تختی داشته باشیم. در رابطه با کسب رنکینگ باید با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و رقابت‌های قهرمانی جهان، امتیاز لازم را کسب کنیم، ضمن آنکه هم‌اکنون پیکارهای جهانی سال۲۰۱۹ قزاقستان به‌عنوان رویدادی مهم برای کسب سهمیه کامل المپیک است و همین امر کار را بسیار سخت‌تر می‌کند. همچنین در مسابقات رنکینگ‌دار سال۲۰۱۹ نام تورنمنت‌های معتبری همچون حیدرعلی‌اف جمهوری آذربایجان،  ایوان پادوبنی روسیه و وهبی امره ترکیه نیز وجود ندارد، ضمن آنکه به‌راحتی می‌توانیم با نفرات مشخص در تورنمنت‌های دارای رنکینگ (جایزه بزرگ مجارستان،  اوپن کرواسی، ساساری ایتالیا و اولگ کاراوایف بلاروس) امتیاز لازم را کسب کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید