• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 دی 1397
کد مطلب : 42557
+
-

کریسمس سیاه

کریسمس سیاه

توهین نژادپرستانه هواداران اینتر به کولیبالی، صدای اعتراض همه اهالی فوتبال را درآورد اما منچستریونایتد ممکن است از این اتفاق خوشحال باشد. کالیدو کولیبالی مدافع مورد علاقه مورینیو هم بود و حالا سولشر، سرمربی جدید منچستر از باشگاه خواسته بودجه مورد نیاز برای خرید این بازیکن بلند قامت سنگالی/ فرانسوی را تامین کنند. ساعت‌هایی پیش از اخراج از منچستر، مورینیو پیشنهادی 95میلیون پوندی به باشگاه ناپولی ارائه کرده بود که این پیشنهاد از سوی دی‌لورنتیس رد شد. مالک باشگاه سیسیلی گویا می‌خواهد همه مشکلات باشگاه را با فروش این مدافع برطرف کند. آلگری چند شب پیش از دی‌لورنتیس انتقاد کرده و گفته بود با وجود چنین مدیرانی که همیشه ناله می‌کنند فوتبال ایتالیا پیشرفت نخواهد کرد. با وجود ناخن‌خشکی دی‌لورنتیس به‌نظر می‌رسد احتمال انتقال این مدافع به اولدترافورد افزایش یافته است. هواداران اینتر زمانی که توپ به کولیبالی می‌رسید صدای میمون در می‌آوردند. آنچلوتی، سرمربی ناپولی در انتقاد از هواداران میزبان تهدید کرده بود که اگر دفعه بعد داور به این مسائل توجهی نکند، خودش وارد عمل می‌شود و بازی را متوقف می‌کند و تیمش را از زمین بیرون می‌کشد. او گفته: «داور می‌بایست دستور به تعلیق بازی می‌داد اما با وجود 3 بار هشداری که در این خصوص از بلندگوهای ورزشگاه به هواداران اینتر داده شد، چنین اتفاقی رخ نداد.» بالوتلی هم که ملیتی ایتالیایی داشت و با وجود ریشه نیجریایی‌اش در تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد در دوران حضورش در سریA بارها مورد آزار تماشاگران نژادپرست و فاشیست ایتالیایی قرار گرفته بود و به توصیه برخی صاحب‌نظران فوتبال این کشور ایتالیا را به مقصد انگلیس ترک کرد تا از رفتار نژادپرستانه در امان بماند. البته دو هفته قبل یکی از تماشاگران چلسی در استمفورد بریج به رحیم استرلینگ توهین نژادپرستانه کرد تا ثابت شود حتی لیگ برتر انگلیس هم که بهشت بازیکنان رنگین‌پوست بود دیگر امنیت ندارد.
اورلیو دی‌لورنتیس گفته کولیبالی را در ژانویه نمی‌فروشد، اما در باغ سبز هم نشان داده: «اگر پیشنهاد خاصی برسد شاید او را بفروشیم. الان فقط دو سه باشگاه هستند که دخل‌وخرج آنها بالانس است و من تنها مدیری هستم که بدهی بانکی ندارم.» او با این حرف‌ها می‌خواهد وانمود کند که به پول فروش کولیبالی نیازی ندارد و برای بهترین پیشنهاد صبر می‌کند. با توجه به اینکه منچستر در تابستان تقریبا خرید مهمی نداشت و فقط فرد را خریداری کرد به‌نظر می‌رسد زمان ریخت‌وپاش فرا رسیده باشد. در بنگاه‌های شرط‌بندی شرط بستن روی منچستری شدن کولیبالی گزینه پرسودی تلقی می‌شود.
    کریسمس سیاه میلان
اتفاقات بازی اینتر با ناپولی یکی دو تا نبود. یک ساعت پیش از آغاز بازی هم درگیری‌های شدیدی میان هواداران دو تیم درگرفت که منجر به کشته شدن یک هوادار نراتزوری و جراحت 4هوادار ناپولی شد. یک هوادار ناپولی با ون یکی از هواداران اینتر به نام دانیله بلاردینلی 35ساله را به سبک ترورهای یکی دو سال اخیر داعش در اروپا و آمریکا زیر گرفت که این هوادار در بیمارستان جان سپرد. 4 تماشاگر ناپلی هم در درگیری با تماشاگران میزبان با چاقو زخمی شدند. بیش از 100تن از اولتراها در درگیری هواداران دو تیم حضور داشتند که برخی از آنها اهل وارسه و نیس بودند. فرماندار فلورانس حضور هواداران اینتر برای بازی این تیم در زمین امپولی را ممنوع اعلام کرد. در ایتالیا هواداران تیم میهمان برای خرید بلیت ورود به ورزشگاه تیم میزبان باید کارت هواداری ارائه کنند و باشگاه امپولی اکنون از فروش بلیت به هواداران اینتر منع شده است. باشگاه اینتر هم به دو بازی بدون تماشاگر محکوم شد. اینتر باید دو بازی خانگی بعدی‌اش به‌ترتیب مقابل ساسولو در تاریخ 19ژانویه و مقابل بولونیا در تاریخ سوم فوریه را پشت درهای بسته برگزار کند و در بازی خانگی بعدی‌اش هم بخشی از ورزشگاه سن‌سیرو خالی خواهد بود. حتی شنیده می‌شد ممکن است به‌خاطر اتفاقات رخ داده، کل بازی‌های هفته نوزدهم لغو شود که این خبر تکذیب شد. کولیبالی به‌خاطر اخراج در دقیقه80یک جلسه و به‌اتهام دست زدن طعنه‌آمیز برای داور یک جلسه دیگر محروم شد. این درحالی بود که همبازیانش سعی داشتند داور را متقاعد کنند که دست زدن این بازیکن طعنه به هواداران اینتر بوده نه به تمسخر گرفتن پائولو ماتزولنی، داور مسابقه. کاپیتان تیم ناپولی، لورنزو اینسینیه هم دو جلسه محروم شده که جلسه اول آن به‌دلیل دریافت کارت قرمز در دقیقه 5+90بود و محرومیت دوم به‌دلیل استفاده از لفظی توهین‌آمیز خطاب به داور پس از دریافت کارت قرمز. کریستیانو رونالدو در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «من همیشه خواهان وجود تربیت و احترام در زندگی و فوتبال بوده‌ام. به نژادپرستی و هرنوع اهانت و تبعیض نژادی نه بگوییم.» شهردار شهر میلان که طرفدار اینتر است، با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود از کولیبالی به‌خاطر اتفاقاتی که در ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا رخ داد عذرخواهی و به کادر فنی اینتر پیشنهاد کرد که برای نشان دادن جایگاه و ارزش بازیکنان سیاه‌پوست سری A برای بازی بعدی نراتزوری در سری A کوادوو آسامواه، هافبک سیاه‌پوست تیم را به‌عنوان کاپیتان به میدان بفرستد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید