• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42228
+
-

ناباورانه در قعر

شهرداری و دورنای ارومیه به‌عنوان نمایندگان لیگ برتری والیبال ارومیه به ترتیب با کسب 2 و صفر امتیاز در انتهای جدول حضور دارند

محمدطاها ملکی |  ارومیه – خبرنگار :


باور این‌که 2 تیم لیگ برتری والیبال ارومیه در پایان نیم‌فصل در قعر جدول رده‌بندی باشند برای هواداران دوآتشه این شهر بسیار سخت است. شهرداری و دورنای ارومیه 2 تیم لیگ برتری والیبال ارومیه هستند که در پایان نیم‌فصل به ترتیب با 2 و صفر امتیاز جایگاه دوازدهم و سیزدهم را به خود اختصاص داده‌اند. البته با توجه به این‌که فاصله نیم‌فصل اول با نیم‌فصل دوم یک هفته بیشتر نیست، در عمل فرصتی هم برای ریکاوری و جذب بازیکنان جدید وجود ندارد. 

اما با همه این اوصاف «ناصر شهنازی» سرمربی تیم شهرداری ارومیه معتقد است اگر 4 بازیکن جدید جذب تیم شوند، می‌توان برای رسیدن به جمع 8 تیم پلی‌آف امیدوار بود. گفت‌وگوی همشهری با سرمربی این تیم را در ادامه بخوانید. 


فشردگی برگزاری مسابقات

سرمربی جدید شهرداری ارومیه که چند هفته‌ای است مسئولیت فنی این تیم را بعد از اخراج «جاوید محسن‌نیا» به دست گرفته است، درباره شرایط نیم‌فصل اول می‌گوید: چند سالی می‌شد که با باشگاه برای عقد قرارداد مذاکراتی داشتم، اما قسمت نمی‌شد. تا این‌که در اواسط نیم‌فصل اول مسئولان باشگاه دوباره سراغ بنده آمدند و با توجه به این‌که به مردم شهر دین داشتم، مسئولیت هدایت شهرداری را قبول کردم.

وی ادامه می‌دهد: زمانی که تیم را تحویل گرفتم، شرایط ایده‌آلی از نظر آمادگی بدنی، ذهنی و انگیزشی نداشت. از ابتدا با شرایط تیم آشنا بودم، اما به دلیل فشردگی لیگ، بیشتر زمان ما به هدفمندتر کردن تمرینات و تقویت وضعیت روحی و روانی بازیکنان گذشت. باید بپذیریم والیبال فقط تمرین نیست. 

چندین قطعه پازل باید به‌درستی سرجای خود قرار بگیرند تا تیم رو به جلو حرکت کند. با این وجود و با تلاش‌های انجام‌شده در نهایت توانستیم تنها 2 برد کسب کنیم. امیدوارم این 2 برد بتواند تا حدودی اعتماد به نفس را به شاگردانم بازگرداند. سرمربی تیم شهرداری ارومیه با انتقاد از وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌گوید: ابتدای فصل همه کارشناسان می‌گفتند که لیگ با 10 تیم برگزار شود، اما فدراسیون تصمیم گرفت که لیگ با 14 تیم برگزار شود. در ادامه یک تیم از مسابقات کنار کشید و لیگ با 13 تیم و به صورت فشرده ادامه پیدا کرد. پس از آن هم به دلیل تغییر زمان مسابقات لیگ ملت‌ها از اردیبهشت به فروردین، مسئولان فدراسیون برنامه‌ریزی‌هایشان برای اتمام مسابقات لیگ پیش از پایان سال را انجام دادند. به همین دلیل تعطیلات نیم‌فصل یک هفته است و در این زمان کم، فرصتی برای بازسازی تیم نداریم. 


وعده مشروط صعود به پلی‌آف

شهنازی می‌گوید: ما به 4 بازیکن برای تقویت تیم احتیاج داریم که باید در این فرصت محدود جذب شوند. شرایط جذب بازیکن در نیم‌فصل سخت است و تنها می‌توانیم با بازیکنانی که به دلایل مختلف از تیم خود جدا می‌شوند مذاکره کنیم. با شرایط حاکم بر لیگ بعید می‌دانم حتی اگر موفق به جذب بازیکن شویم و در 2 هفته اول نیم‌فصل دوم بتوانیم از آنها استفاده کنیم.  سرمربی تیم شهرداری ارومیه، جذب بازیکنان مدنظرش را یکی از عوامل تاثیرگذار در صعود تیم به مرحله پلی‌آف عنوان می‌کند. 


جریمه 10درصدی بازیکنان

مدیر‌عامل باشگاه ارومیه درباره شرایط باشگاه می‌گوید: به دلیل کسب نتایج دور از انتظار و بازی‌های دور از شأن نام والیبال ارومیه و رضایت نداشتن هواداران والیبال شهر عشاق والیبال که در همه حال حامی این تیم بودند، همه بازیکنان و کادر فنی به کسر ۱۰ درصد از قرارداد جریمه شدند. این جریمه قطعی بوده و مورد بخشش قرار نخواهد گرفت.

«پیمان رضایی» ادامه می‌دهد: برای نیم‌فصل بین 3 تا 5 بازیکن خروجی خواهیم داشت و اگر شرایط با ما یار باشد، در نظر داریم تا با نظر سرمربی تیم، 4 بازیکن نیز جذب کنیم. به گفته وی، با چند بازیکن بومی و غیربومی مذاکراتی انجام شده و باشگاه در انتظار پاسخ نهایی آنها برای عقد قرارداد است.

رضایی در مورد پرداخت پول به بازیکنان در نیم‌فصل اول بیان می‌کند: بر اساس قرارداد بسته‌شده با بازیکنان در ابتدای فصل، 80 درصد قرار بازیکنان به صورت تهاتر(واگذاری زمین به بازیکنان) و 20 درصد به صورت نقدی خواهد بود. البته مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بازیکنان و کادر فنی به حق و حقوق خود خواهند رسید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :