• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42207
+
-

حل مشکل کامیونداران با دنده‌سنگین

پیگیری حل مشکلات کامیونداران ادامه دارد و آخرین خبرها از پیگیری مطالبات این صنف در حوزه تأمین لاستیک و اصلاح فرآیند محاسبه کرایه حمل بار حکایت دارد. 
به گزارش همشهری، بررسی‌ها نشان می‌دهد محاسبه کرایه حمل بار براساس تن کیلومتر نیز به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی کامیونداران به‌تدریج در شهرهای مختلف در حال اجرایی شدن است، اما با همه این اوصاف، هنوز وضعیت صنف رانندگان خودروهای سنگین بسامان نشده است. فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت از وزیر صنعت اینگونه نقل کرده که بخشی از لاستیک مورد نیاز کامیونداران وارد و توزیع شده و بخش دیگر در مرحله ثبت سفارش و تخصیص ارز است؛ البته باید توجه داشت که تأمین لاستیک فقط یکی از خواسته‌های اولیه صنف رانندگان خودروهای سنگین برای تداوم فعالیت عادی بود و تقریباً رفع مشکل محسوب نمی‌شود.
در این میان خبرهایی از اعتصاب دوباره کامیونداران منتشر شده که البته از سوی رضا تیموری، رئیس هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران تکذیب شده، اما اگر قرار باشد این اتفاق دوباره تکرار شود، مطمئناً تعلل در رفع ‌و رجوع مشکلات این صنف است که زمینه را برای آن فراهم می‌کند. تیموری با تأکید بر اینکه پیگیری مطالبات صنفی کامیونداران ادامه دارد به ایرنا گفته است: برای اجرایی شدن قانون محاسبه کرایه بار براساس تن کیلومتر عجله‌ای نداریم چرا که معتقدیم در این زمینه باید تصمیم کارشناسی گرفته شود که اجرای آن با مشکلی مواجه نشود.
آمارها حاکی از این است که در ایران 400هزار دستگاه کامیون با متوسط عمر 17سال، سالانه 400میلیون تن کالا را در قالب 30میلیون سفر جاده‌ای حمل می‌کنند. هدایت این کامیون‌ها را 518هزار راننده بر عهده دارند که میانگین سنی 41درصد آنها حدود 30تا 39سال است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید